Segmen Blogwalking : When I Was A Kid by Aina Akmal

07:00 PM | WEDNESDAY | 27 OGOS 2014
Assalamualaikum semua... time aisya jalan-jalan tadi ( singgah blog kawan-kawan ) aisya terjumpa entry menarik nih .. terdetik pulak hati nih nak join sekali .. bukan dapat hadiah tapi dapat cari kawan.dapat kongsi apa yang kawan tak tahu pasal kita. hehehe...
nak join ? TEKAN SINI
Time aisya kecik-kecik dulu . tak silap time tuh umur aisya lima tahun ..aisya teringin sangat nak baju jeans yang butang kat depan tuh . camne nak gthu erkk . hope korang fahamlah .. yang tuhlah aisya nak sangat.family aisya ketika tuh susah..nak dapat duit rm10 pun susah.. nak tahu sapa yang ada baju tuh ? cousin aisya lah.. dia tua setahun dari aisya..
Pernah jugak sekali aisya mintak nak pinjam baju dia..nak pakai time tangkap gambar jewp.dia taknak bagi.dia cakap nanti kotorlah baju dia kalau aisya pakai.aisya pun nangislah .. aisya gthu dekat ma aisya.. ma cakap buat apa mintak baju orang .pakai jewp baju sendiri . kita hidup nih kena tahu bersyukur jangan mintak benda yang kita tak mampu miliki... 
Keesokkan harinya, cousin aisya tuh datang bawa baju .dia kata dia bagi aisya pinjam baju dia.. aisya taknak.aisya cakaplah nanti baju dia kotor macam mana..dia cakap takpe nanti mak dia belikan yang baru .. time tuh aisya budak lagi. mana fikir apa-apa pon. ambik jela bila orang bagi .. siap posing maut lagi nih dengan baju tuh.hehehe. nak tunjuk gambar pun takde coz gambar lama dah banyak yang hilang . hehehe 
Untuk pengetahuan korang tuhlah kenangan yang paling manis dalam hidup aisya....
memang kenangan yang aisya tak boleh lupa.. sekarang nih bila hidup dah senang sikit..tak terfikir pulak nak beli baju tuh . time kecik-kecik dulu siap nangis sebab teringin nak pakai .. hehehe .. budak-budak kan :")
TAMAT.....


" Sweet ! Apabila Aisya Ieyka Menaip Entry =)) "

9 ulasan:

Aina Akmal berkata...

Hehehe. Tu lahh kan? :) kalau budak2 tu semua bendaa kalau boleh dia nak.

Thanks sebab sudi join. Happy Blogwalking sis. Hehe

http://nurainahanis.blogspot.com/2013/08/senarai-peserta-segmen-blogwalking-when.html

mama 3farhanah berkata...

Selamat bersegmen. Kita dari segmen yang sana...jom singgah blog saya

budak berkata...

Biasa la zaman bdk2 kan :)

Blogwalking dari segmen yang sama :)
http://rainfallasleep.blogspot.com/2014/08/segmen-blogwalking-when-i-was-kid-by.html

dilakhir berkata...

betul tu.. time budak2 kalau tak dapat mesti mngs nak juga hehhe..

datang dari segem yg sama :)

http://myimpiannaad.blogspot.com/2014/08/segmen-blogwalking-when-i-was-kid-by.html

Fhatin Amelia berkata...

haha pengalaman masa kecik mostly sama kan, kita rasa macam kita je pernah alami semua tu rupanya x..
Singgah dari segmen yang sama :)
http://mellyareenza.blogspot.com/2014/08/segmen-blogwalking-when-i-was-kid-by.html

Amirah Md Nor berkata...

selamat bersegmen :D

amiez singgah dari segmen yg sama
:D
jemput baca:
http://amieznuown.blogspot.com/2014/08/18-segmen-blogwalking-when-i-was-kid-by.html

Nur Zaff berkata...

salam... singgah dari segmen yg sama.. Good luck!

http://miamorzafirah.blogspot.com/2014/09/segmen-blogwalking-when-i-was-kid-by.html

Yun Sing berkata...

Kan.. kekadang benda yang kita nak sangat masa kecik bila dah besar macam.. err.. macam takde guna je xD

CT Humairah berkata...

CT datang singgah sini.. Maaf lambat baru ada masa menjenguk..
Done follow..
Jemput singgah -- When CT Was A Kid

Jemput Singgah :D
Komen Sikit Wajah Baru Blog CT

Small Cute Purple Pointer