DIA JODOHKU! PART 9

12:04 PM | AHAD | 07 DECEMBER 2014
Assalamualaikum,, lamanya tak update e-novel,agaknya ada lagi tak yang tertunggu-tunggu e-novel Aisya.hehehe... jemputlah baca .. sebenarnya Aisya dah lama tulis tapi tak sempat nak update dekat blog nih, maklumlah sekarang nih bz sikit.hehehe :")

HILYA ANESSA| RAIMI ISKANDAR | HILYA SOFEA | RAKIF HELMI
Setelah 10 minit kami mendaki bukit di bharat tea akhirnya sampai jugak aku dekat puncaknya,dalam hati aku sekarang nih aku nak jalan cepat-cepat ke kereta ku dan balik tidur.Semakin lama aku tengok muka mamat nih semakin sakit pula hati aku nih.
“ Nessa nak pergi mana tuh? Nessa ..” Raimi mengejar ku dari belakang, aku berjalan dengan laju tanpa menoleh langsung ke belakang yang aku dengar hanyalah suara Raimi memanggil ku .
“ Hilya Anessa..tunggu dulu.” Panggilnya lagi. Belum sempat aku ingin membuka pintu kereta ku,tiba-tiba saja lengan ku ditarik oleh seseorang dari arah belakang dan menolak tubuh ku kearah sisi kereta..
“ Hilya Anessa,awak nih kenapa? Kenapa buat tak tahu bila saya panggil awak tadi,awak tahu tak saya nih dah macam orang gila duk terkejar-kejarkan awak dekat belakang.semua orang tengok tahu tak” marahnya..Ketika itu aku tak mampu nak bergerak ,cengkaman di lenganku begitu kuat..Ya Allah sakitnya..
“ lepaslah Raimi,sakit tahu tak.” Marah ku.aku cuba untuk melepaskan diri, semakin aku cuba semakin kuat dia mencengkam lengan ku.aku mengerang kesakitan .
“ sakitlah Raimi,lepaskan lengan saya nih,sakit tahu tak..lepaslah...lepas..” aku meronta-ronta minta untuk dilepaskan,tapi semakin kuat pula dia mencengkam lengan ku .
“ saya takan lepaskan kalau awak meronta-ronta macam nih.” jawab Raimi ..
aku memandangnya dengan pandangan yang penuh kebencian, mata ku sudah mula berkaca.Aku menangis teresak-esak.. Raimi yang lihat aku menangis sampai macam tuh sekali mulalah kesiankan aku,dia melepaskan pegangannya yang kuat itu dan menyentuh pipi ku..
“ sayang,saya minta maaf saya tak ada niat pun nak sakitkan awak,tadi banyak kali saya panggil awak,awak langsung tak jawab.geramlah jugak saya nih.saya minta maaf ya sayang..shuuuushh..dah berhenti menangis sekarang,selalunya orang perempuan cantik bila menangis tapi saya tengok muka awak jadi buruk bila awak nangis,senyumlah sikit” pujuk Raimi.
Aku menepis tangannya, aku benci lelaki yang cuba nak mengambil kesempatan ke atas diriku,aku terus masuk kedalam kereta lalu menghidupkan enjin dan aku  menekan pedal minyak untuk cepat-cepat beredar dari situ.
Raimi terkedu dan tidak mampu untuk menahan perbuatan ku itu.. aku meninggalkannya dengan perasaan yang amat marah.. sakit di lengan ku ini tidak sesakit seperti hatiku,sakit sangat hati aku ini dengan perbuatan Raimi tadi ..
‘ aku buat salah ke tadi’ ngomel Raimi sendirian.
Waktu bertukar dengan begitu pantas dari pagi sekarang sudah pun malam,malasnya aku nak masak nak keluar apatah lagi.kalaulah ada superman sanggup hantar makanan dekat aku malam-malam nih best jugak.hehe tersengeh-sengeh aku seorang diri.Aku baring diatas tilam dengan beralaskan lengan ku,auchh sakitnya lengan aku nih,terlupa pulak disebabkan kejadian siang tadi habis lengan aku yang gebu nih lebam,ee geram betul aku dekat si mamat blur campur sewel nih.Nasib baiklah iman di dada aku nih kuat lagi kalau tidak dah lama dah aku terajang aku tendang mamat tuh.
Tengah-tengah syok aku bercakap sendirian terdengar pula bunyi loceng. Dengan malas aku bangun untuk membukakan pintu,agaknya siapalah yang datang malam-lama rumah aku nih.Sebaik sahaja pintu terkuak muncul lah Raimi didepan mataku sekarang nih. Dia memandangku dengan wajah yang penuh berseri dan tersengeh-sengeh, aku sekeh jugakkan kepala mamat nih.
“ nak apa datang sini?” tanya ku dengan nada yang kasar tak ada langsung nada mesra..
“amboii,,kasarnya tanya, macam nak tak nak saje cakap dengan saya?” tanya Raimi.
‘Memang aku benci , meluat dan seangkatan dengannya,tengok muka kau pun aku rasa macam nak pijak-pijak je.malam-malam pun sibuk nak datang rumah orang macam tak ada tempat tinggal plak.24 jam asyik ganggu aku saje.’ Huh desis hatiku..
“ oittt mengelamun pulak ya,kot ya pun bagilah peluang saya nak bagi salam nih dulu.” jawab Raimi.
“urmm” balas ku ringkas.malas nak layan..
“Assalaimualaikum tuan rumah,saya datang nih nak ajak tuan rumah makan bersama-sama dengan saya,kiranya macam candlelight dinner lah. Nak tak?” tanya Raimi dengan muka seposennya.
“ Waalaikumusalam.saya tak ada masa nak candle candle dengan awak nih,macam mana awak boleh tahu saya tinggal dekat sini hah? Tadi awak follow saya ya?” teka ku.
“ eh mana ada macam tuh,macamlah saya nih tak ada kerja nak follow menfollow awak nih.saya tahulah awak dekat mana bukannya susah pun nak cari awak.lagipun Cameron nih tak adalah besar mana setakat nak cari awak tuh senang saja.” Dengan muka yang bangga Raimi memberitahu kepadaku, naik meluat pulak aku tengok muka mamat nih kecil besar kecil besar saja.
“ i’m so tired of you so talk to my hand” aku terus mengangkat telapak tangan ku.
“ angkat telapak tangan nih nak suruh saya kiss ke apa?” Raimi tersengeh-sengeh mukanya sebijik macam perogol bersiri,berdiri tegak bulu roma ku..eeee gatal betul mamat nih nampak muka macam baik saja..tak boleh jadi nih aku kena balas biar padan muka dia.
“ apa awak kata?awak ni memang tak ada adab kan,dahlah malam-malam buta nih datang ke rumah saya.awak sedar tak awak tu lelaki dan saya nih perempuan,kalau orang tengok apa pandangan diorang dekat saya nanti.cubalah fikir sikit.” Marah ku..
“ woo woo relax lah sayang,tak payahlah nak marah sampai macam tuh sekali.saya bukannya nak buat apa-apa dekat awak just nak ajak makan saja.salah ke kalau saya ajak makan? Lagipun dekat sini saya hanya kenal awak seorang saja.”
‘Hah banyaklah kau punya sorang,habis yang kau kata kau datang sini sebab kerja tuh kenapa,habis pekerja kau tuh apa.takkan tak kenal aku sepak jugak kang mamat nih.loyar buruk tak habis-habis.’ Bebel ku di dalam hati.
“ okeylah nak makan dekat mana? Saya bagi masa 30 minit saja lepas tuh hantar saya balik,saya nak rehat penat sangat nih.” cadangku.
“ okey.. tak ada masalah.jom keluar” ajak Raimi. Aku memandang baju yang tersarung dibadanku,takkan aku nak keluar dengan pakaian tidur macam nih,dah gila ke apa mamat ni.
“ eh kejap,takkan awak nak suruh saya keluar pakai baju tidur macam nih?” tanya ku dengan nada yang hairan.
“ keluar jela,ada masalah ke? Bukannya awak bogel awak pakai baju kan .” Raimi terus ketawa,aku rasa macam nak menjerit saja.geram betul dengan mamat nih.kalau tak menyakitkan hati orang tak boleh ke asyik nak cari pasal saja,takkan tak boleh cakap baik-baik sikit.benci betul.
“ tunggulah kejap saya nak tukar baju, gila ke apa saya nak keluar macam nih  nanti orang cakap saya tak siuman pulak.” Aku terus beredar.
“ cantik jugak rumah yang awak sewa nih Nessa,kalau tahu saya tinggal dekat sini saja taklah membazir duit saya nih.”
Terkejut beruk aku dibuatnya,alamak aku lupa nak kunci pintu.memang tak ada adab lah mamat nih sesuka hati dia saja masuk rumah orang agaknya dia ingat bapak dia yang bayar semua nih.
“ eh kenapa awak masuk sini? Kenapa tak tunggu saja dekat luar? Kan saya dah cakap saya nak bersiap dulu,awak sepatutnya tunggu saja dekat luar tuh” aku menunjukkan jari telunjuk ku kearah pintu supaya Raimi keluar tapi bila aku pandang wajahnya dia buat muka selamba saja.
“ ala saya bukannya orang lain dengan awak,saya tunang awak,salah ke kalau saya nak masuk sini.tak salah kan?” tanya Raimi.
Cakap banyak pulak kau nih sekali aku lempang berterabur gigi tuh baru tahu,tersengeh-sengeh aku dibuatnya. Raimi memandang dengan hairan, mungkin dia pelik apa yang melucukan sampai aku tersengeh tuh.Untuk cover tak nak bagi malu aku terus menukar topik..
 “awak belajar dekat tuk guru mana yang cakap bila dah bertunang boleh masuk bilik tunang sesuka hati awak? Sapa yang ajar awak hah? Kita nih masih ajnabi lagi tau, selagi kita tak akad nikah selagi tuh awak dan saya tak boleh duduk dalam keadaan yang mencurigakan macam nih.” marah ku ...
“ pandai awak nak nasihat saya Nessa,saya nih tak gila lagi nak buntingkan anak dara orang,takkan saya nak berdiri saja dekat luar lagipun pintu tuh terbuka kan salah ke kalau saya masuk, dan satu lagi.layak ke awak nak nasihat saya,nasihat diri awak tuh dulu.awak pun belum menunaikan apa yang wajib sepenuhnya, kenapa tak pakai tudung? Belum bersedia? Islam tak pernah ajar kalau tak bersedia tak perlu pakai , kan?” panjang lebar si Raimi nih berceloteh,panas betul telinga aku nih.
“ awak nak cari gaduh dengan saya ke sekarang nih sampai macam tuh sekali awak nak melalut tak tentu pasal.keluar .... keluar sekarang” laung ku dengan kuat.sakitnya hati aku dengan mamat nih,elok-elok aku dah nak keluar kau buat aku marah pula.
“ baiklah saya keluar,buang masa saya saja datang sini.perempuan ego macam awak nih hiduplah sorang-sorang.jangan ingat saya nih terhengeh-hengeh sangat dekat awak.” Raimi terus beredar dari rumah ku.benci ku kepadanya semakin meluak-luak.
Mungkin sudah tiba masanya aku balik ke rumah,dah terlalu lama aku dekat sini dan mungkin jugak kerja ku dekat office dah banyak yang tertangguh. Aku cepat-cepat kemas barang untuk pulang kerumah. 

" Sweet ! Apabila Aisya Ieyka Menaip Entry =)) "

3 ulasan:

Diyana Hani berkata...

wah..siap buat novel yerk..god job dear..hani follow sini..Jom follow hani jugak..

Ahmad Zu Mal Md Rayi berkata...

Dah lama tak singgah sini, zumal jarang online sekarang nie... dapat gak sambung baca kisah raimi nie ^-^

mama'snia berkata...

Baru sempat baca..
nak lagii..adehh tak sabar nk tau ending..huhuhu

Small Cute Purple Pointer