~berikan aqu cinta part 5.. ♥!

' nape ngan aq nih.. nape xdapat nak lelapkan mata.. '
lisya bercakap sendirian...
tiba-tiba lisya rasa abg ngah nya sudah berubah tidak cam dulu lagi.. sekarang nih makin dingin..
lisya memandang kosong fon di sebelah nya.. die berharap angah nye akan col dan mintak maaf..
tapi blerr tengok keadaannya mungkin tidak akan berlaku..
jam sudah menunjuk kan pukul 3.00 pagi.. daniel masih lagi tidak dapat melelapkan matanya..
' nape ngan aq nih ? nape xdapat nak lelapkan mata.. ? tolong lah mata oi.. aq nak tidur..'
daniel bermonolog.. 
sebenarnya daniel pun isau dengan keadaan tadi.. die tahu cara die layan lisya tadi sedikit keras.. dulu die xpernah camtu..mungkin die tension ngan study dan macam-macam lagi..
' nape hati aq tak tenang nih ..? atau mungkin lisya..yes,, sebab aq marah lisya tadi.. nape lah aq tak kawal perangai aq.. mungkin lisya kecewa ngan aq.' kata hati daniel..
bagi lisya pula abg ngah nya memang keterlaluan.. ' dia ingat aq nih ape ? suka hati nak marah aq.. aq nih adik dia.. bukannya orang lain.. sampai hati angah buat camtu kat lisya' hati lisya pulak berdetik..
tiada cara lain lagi yang boleh daniel buat..akhirnya dia ambik keputusan tuk col lisya..
ring.. ring.. ring.. 3 kali col baru lah lisya angkat..
" hello, assalamualaikum.. nape col malam-malam buta nih ? "
lisya masih xsedar sape si pemanggilnya coz tadi dia asyik sangat berkhayal..
" hello,, sape nih ? lau setakat col jewp buat pe ? membazir kredit.. lau col tuh cakap lah wei.. bengap betul manusia nih.. ish2.. "
lisya akhirnya melepaskan marahnya pada si pemanggil tuh... dia masih tidak sedar bahawa si pemanggil tuh daniel a.k.a abg ngah nya...
" ehem.. ehem.. lisya.. nie abg ngah.. umm.. abg col nih nak mintak maaf ngan lisya.. " setelah lama mendiamkan diri akhirnya daniel bersuara..
terkejut monkey lisya dek dengar suara si pemanggil tuh.. ' alamak abg aq upenye.. adoii.. npelah aq xperasan.. malu siot.. huhuhu .. '
" eh abg ngah ke ? laa.. nape xcakap tadi . lisya ingat sape .. hihihi.. maaf abg.. " lisya sengaja buat suara ala2 manja gtu coz xnak daniel marahnya.. 
" abg yang patut mintak maaf ngan lisya.. abg tak sangka petang tadi abg marah-marah dan tengking lisya.. abg harap lisya xambik hati ye.. abg penat sangat kebelakangan nih.. tambah pulak lisya selalu col. abg xsempat nak rehat.. abg tension ngan study lagi..lisya,jangan ambik hati ye.. lisya.. lisya.. lisya.. hello.. "
tia-tiba jewp alisya senyap.. sebenarnya alisya terkejut yang amat sangat coz selama nih lau daniel marah alisya daniel takkan pernah mintak maaf.. 
" hello,, lisya.. !! dah tidur ye ? "
tanya daniel.. suara lisya masih tidak kedengaran. ' pehal lak minah sorang nih.. puas aq panggil satu pun xmenyahut.. nape lak nih.. besar sangat ke salah aq tuh.. '
" maaf abg.. lisya errr... li.. li.. lisya.. buat keje tadi.. hihihi.. "
'alamak aq terpaksa lah bohong. camne aq leh khayal masa abg ngah tengah cakap..lau aq cakap betul tentu dia mengamuk lagi..'
"lisya buat kje ape malam-malam buta nih..? setahu abang lisya xkje an.. lau kje pun lisya kje kat kedai runcit ayah jewp.. lisya bohong angah ye ? baik cakap betul-betul sebelum angah mengamuk.. "
ugut daniel.. dia tahu adiknya mudah termakan ugutan.. tentu sekarang nih adik dia ketakutan.. 
'adoi.. poyo punya abg,. cmne dia tahu aq bohong dia.. nih mesti (membela) nih.. lau tidak camne leh tahu aq bohong..nak buat camne nih.. nak mengaku ke tidak..adoii.. !! mengaku jela.. lau jadi pape terima jela lerr.. '
lisya ahkir nya memutuskan tuk berterus terang..
" umm.. yela lisya bohong.. lisya nak gthu hal sebenar lah nih.. lisya berkhayal tadi sebab tuh xjawab blerr abang panggil lisya.. sori angah.. janji xbuat lagi oke.. "
belum sempat daniel jawab lisya cepat-cepat potong..
" eh angah col nih nak mintak maaf ngan lisya an ? oke.. sekarang nih lisya dah maafkan angah.. so angah pergi lah tidur,, esok tentu ada kuliah an ? k lah angah. daaa.. !! waalaikumussalam.."
belum sempat daniel kata-kata pape lagi alisya sudah matikan talian..
' adoi budak nih aq xsempat cakap lagi boleh dia matikan talian camtu jewp.. kurang asam betul lah..
aik..bukan ke esok sabtu ,, aq mana ade kuliah .. dah tuh asenye tadi aq xbagi salam lagi. die dah jawab.. minah sorang tul memang sengal lah.. hahaha.. pening pale aq boleh adik camtu..'
daniel ketawa sendirian.. kini alisya terasa lega ya amat coz abg nya sudah memohon maaf.. dan jugak dia ase eppy boleh kenakan abangnya...
kini mereka tidur dengan nyenyaknye.. !!


" Sweet ! Apabila Aisya Ieyka Menaip Entry =)) "

Tiada ulasan:

Small Cute Purple Pointer