Salam Ramadhan Al-Mubarak

07:41 PM | 08 JULY 2013
Assalamualaikum rakan-rakan muslim sekalian dan selamat petang kepada rakan-rakan yang bukan muslim ,  Korang sedar tak hari RABU nih puasa ? tuh tak kompen lagi . aisya jewp yang dok bising.anak bulan tak nampak lagi setakat nih. sempena bulan puasa nih aisya nak cerita sikit sal bulan puasa , tadi time kat sekolah cikgu ekonomi aisya ade lah cerita serba sikit pasal bulan puasa , katanya ada sorang sahabat Rasulullah nih hanya guna matanya tuk tengok anak bulan . hebat kan ? aisya yang dengar pon terkejut , coz kali pertama dengar , bila fikir-fikir balik ,rupanya tugas cikgu nih memang susah . tugas cikgu nih bukan saje mengajar tapi pencerita pon dia jugak . pemberi nasihat pon peranan dia jugak . memang berat lah tugas cikgu nih. :)
Bila masuk jewp bulan puasa mesti semua beli buah kurma kan ? nak cerita lah serba sedikit kebaikan buah kurma, mungkin dah ada yang tahu dah mungkin jugak ada yang tak tahu . jadi aisya cerita kat korang. setakat yang aisya tahu lah :D
baca bawah nih . nih lah antara kebaikan yang aisya tahu :D
1: ia memberikan tenaga yang segera , jadi andai kata lah korang tak sempat nak bersahur , ade masa lebih kurang 5 minit jewp . korang cepat-cepat pergi cari buah kurma dan makan. di jamin kenyang sampai ke petang . aisya pernah jugak buat camtu . walaupon sebenarnya aisya tak makan sangat buah kurma. 
2: buah kurma jugak kaya dengan serat , ketika kita nak makan buah kurma kita jangan buang kulitnya coz kat kulit tuh lah ada seratnya . so kawan-kawan jangan lupa k ^_<
3: buah kurma nih jugak baik untuk wanita mengandung , ia jugak boleh dijadikan penawar racun . 
asenye banyak lagi kebaikan yang belum aisya sebut . try lah korang cari lagi kebaikan yang lain . taip jewp kat google mesti jumpa . hehehe
di kesempatan nih jugak aisya ingin mengucapkan selamat menyambut bulan puasa al mubarak . bulan yang baik nih jangan pulak ade yang buat benda bukan-bukan . adeQ-adeQ or Abang-Abang yang suka hisap rokok tuh tahan-tahan lah . bukan lama pon 1 bulan jewp. pastu nak hisap , hisap lah sampai kenyang . yang suka makan tuh ingat-ingat sikit . kita tak tahu usia kita sampai bila. dikesempatan ini kita manfaat lah ia betol-betol . dan jangan lupa ye kawan-kawan solat terawih  .
dah satu lagi aisya nak pesan ! bulan puasa nanti jangan plak membazir , selalu nya bila bulan puasa tentu akan ade family yang membazir . kadang-kadang family aisya pon camtu jugak, semua benda nak pastu tak makan pon . time lapar semua ase nak . betol tak ? bila makan banyak terawih pon ase malas nak g . tambah-tambah hari pertama puasa kan ? so kawan-kawan ingat tau .
Tahun nih kan buat kali pertamanya abang aisya berpuasa di negeri orang , luar semenanjung plak tuh . macam mana lah dia nak puasa kat sana. tapi yang penting raya nanti dia balik . hehe hoorey ! eppy tau baru seminggu asenye tak jumpa dah ase rindu ..
okey lah . nanti ade masa aisya update lagi . sayang korang semua . jangan malas-malas , syaitan suka orang malas :'D


" Sweet ! Apabila Aisya Ieyka Menaip Entry =)) "

12 ulasan:

Nur Azwa Edora berkata...

selamat berpuasa ya dear :)

AisYa IeyKa berkata...

@Nur Azwa Edora kamu jugak . selamat berpuasa jgak syg :)

✿AINAA ROSEBERRY✿ berkata...

salam Ramadhan Al-Mubarak dear~

AisYa IeyKa berkata...

@✿AINAA ROSEBERRY✿ salam ramadhan al-mubarak jugak kakaQ ena syg <3

.::: Princess MOMOY :::. berkata...

salam ramadhan dear
done follow sini =)

AisYa IeyKa berkata...

salam ramadhan jgk , aisya pon dh follow y awak pnya :D

Farhain Azmi berkata...

Comelnya blog. Salam Ramadhan. Yong follower yg ke 1100.. hehe

AisYa IeyKa berkata...

hehehe . blog awk pon comey syg . aisya dah follow yang awak jgk :)

Sunshine Kelly berkata...

salam Ramadhan Al-Mubarak :)

eda shuid berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.
eda shuid berkata...

done follow,,jom follow me back http://edashuid.blogspot.com :)

AisYa IeyKa berkata...

@eda shuid okey :)

Small Cute Purple Pointer