~berikan aqu cinta part 4.. ♥!


"ape maksud ayah ni??" hehehe..tawa lisya nak sembunyikan perasaan takutnya..
"ayah nasihat je..kamu hati -hati lah..k lah ayah nak masuk dulu." haji harun terus menuju ke pintu utama untuk masuk ke dalam rumah..lisya masih berfikir tentang cadangan ayahnya itu..dia harus col angah nya..hanya angah dapat membantunya...
ring..ring..ring...telefon daniel berdering memanggil tuan nya supaya segera mengangkatnya..
daniel terasa malas tuk menjawab panggilan tersebut..coz dia dah tahu tidak lain dan tidak bukan tentu adik bongsunya alisya...
'aq bengang betul lah ngan lisya ni,,pe hal lah col aq ni..ish..bising lah..' kata hati kecil daniel..
"wei,,,danny angkatlah fon tu..bingit telinga aq dengar fon kau bunyi tu..ish..dah tahu kau tu xsuka di ganggu janganlah guna fon..wei...angkat lah..termenung pulak dia.." marah kawan daniel..deringan fon daniel mengganggu ketenteraman orang lain..
kerana di sergah kawannya tadi daniel tersedar dari lamunan.. "ko ni pe hal?aq xpekak lagi xyah nak  
sergah-sergah aq..faham tak..ko tahu tak sapa yang col aq ni?? lisya....lisya..lisya...
adik kesayangan aq tu..hari-hari col aq..sakit kepala aq tahu tak..tu lah aq suh dia cari bf dia xnak..pastu asyik ganggu aq jela..kerja pun xnak..ish..pening kepala aq ni.." bebel daniel pada teman-temannya itu..teman-temannya pula hanya mendiamkan diri..
malas nak ambik tahu sal daniel..selalu camtu..diorg dah masak ngan perangai daniel yang suka merungut tuh ..bagi diorang daniel tu sangat beruntung mempunyai adik seperti lisya kerana bagi mereka lisya adelah adik yang sangat bertanggungjawab..
dah lah cantik..
bijak lagi..baik hati pulak..teman-teman daniel ini pernah menyimpan hasrat tuk mengorat adik daniel tapi di tegah olehnya..
kata daniel  "tu adik aq,,korang nak awek2 aq tu korang ambik ar,,tapi adik aq, korang jangan sesekali nak try erk..aq sayang die..ingat tu" camtu lah pesan daniel pada teman-temannya itu..
"wei angkat lah fon tu..adoii..bising lah..sakit otak aq ni tahu tak.." kata temannya lagi...
"yela..yela..aq nak angkat lha nih .. ishh!!." daniel berjalan kuar dari biliknya dan terus menuju ke taman di depan rumah sewanya..
"hello...nak ape ni?? xhenti2 col??" belum sempat lisya bagi salam abang nya terus mendahului nya.. 'ape hal abang aq ni..main redah je..ni ke islam sejati ..salam pun tak bagi..ape daa...' lisya bermonolog..
"assalamualaikum..dah tak tahu nak bagi salam ke abang oi..ape lah angah ni..garang cam singa..lisya col pun x boleh..lau tak col angah rindu lak kat lisya ni..hahaha" tawa lisya..
'ish,,berani budak kecik ni kenakan aq.tunggu ko budak kecik..angah balas balik..'
"yela-yela..angah lupalah..waalaikummussalam..puas hati ? yang lisya tak henti2 col angah ni nape?? angah bz tau x..angah nak rehat jugak..penat balik kelas lagi..".belum sempat daniel bercakap lisya pula memotong percakapannya.. "penat ngan makwe2 angah lagi kan??" eleh..cam lah lisya ni tak kenal angah ..angah tu playboy..malang lah sapa dapat angah..hahaha"  lisya eppy sangat boleh kenakan angahnya..terasa hilang sedikit masalahnya..
"amboi..sedapnya mulut mengata angah erk..mana de camtu angah dah jadi baik tau..mana  main awek lagi..eleh..lisya cemburu kan?? lisya xde bf..ahhahaha"
'kurang asam punya abang..boleh dia kata camtu kat aq yang cun melecun ni..tak boleh jadi ni..'
"mana ade camtu..lau angah nak tahu..ramai yang suka kat lisya..lisya je yang tolaknya..hahaha..lisya tak cam angah..angah tu cam orang terdesak je..hahaha"..
merah muka daniel menahan marah.. 
" nie pehal col angah ? nak pe ? " marah daniel..
" ala,, xkan xleh nak col abang sendiri kot.. lagipun lau lisya tak col tentu angah x col lisya.. kan.. kan.. kan... ? "
dalih alisya....
" masalahnya sekarang nih, angah kenal sangat ngan perangai lisya... lau xde hal-hal penting or kje2 glerr tentu lisya xkan col angah.. cepat gthu sebelum angah matikan fon nih.."
ugut daniel.. dia dah tahu helah adik bongsu nya itu.. tak mungkin lisya col nya hanya sebab rindu.
selalu nye tentu akan ade muslihat..
" urrmm.. camni angah.. urmm.. ! camne nak gthu ye.. "
tergagap-gagap lisya jadinya..
" eh,, cepat lah.. adoii.. buang masa angah betul lah.. cepat lah.. angah penat nih.. angah nak g tidur.. 
camni lah tunggu angah balik esok.. baru lisya gthu erk.. k lah daa lisya.. kirim salam kat ibu dan ayah oke.. " daniel malah nak layan kerenah lisya.. die matikan fon camtu jewp.. belum sempat lisya nak bercakap..
'kurang asam punya angah,,,, aq tengah nak bercakap boleh die matikan fon camtu jewp..
ni xleh di biarkan..'
ring.. ring.. ring.. 
' pehal plak budak senget nih. ? x habis2 ganggu aq lah.. blerr aq tanya tergagap-gagap nak jawab.. adoii..
ni bikin deng panas nih...'
"hello, pehal nih lisya.. xfaham2 ke..? angah penat.. blerr angah bagi peluang bukannya lisya nak cakap.. tergagap-gagap adalah.. "
belum sempat lisya nak cakap daniel sudah sembur dulu..
mula2 tuh lisya xambik hati sangat ngan kata2 angah nya.. kerna dia dah biasa..
tapi sekarang nih.. die betul2 ambik hati..
" xde pape lah.. sori ganggu.. k lah assalamualaikum, nyte.."
tiba2 daniel ase bersalah.. die fikir mungkin adiknye itu hanya sekadar berlakon..
maklum lah lisya suka lau bab2 berlakon nih...
daniel xambik kisah pun tentang tuh.. tapi xlama lepas tuh tbe2 jewp hati kecil daniel berdetik.. 
'nape aq kejam sangat. ? tentu lisya terasa ngan aq nih.. adoii.. camne ye ? nak col pun aq malu.. coz tadi aq marah2 kan dia tapi selalu nya dia xkan ambik hati ngan kata2 aq.. adoii.. entahlah.. sakit kepala aq nih..'






" Sweet ! Apabila Aisya Ieyka Menaip Entry =)) "

Tiada ulasan:

Small Cute Purple Pointer