~berikan aqu cinta part 2.. ♥!

puteri maira alisya binti abdullah/ binti harun


pada pagi yang indah itu duduknya aq termenung di bangku kosong di halaman umahku. mengingati kembali saat aq bersama abang ngah berborak-borak kosong dan bergurau senda..citenya begini,,pagi itu di sinari dengan cahaya mentari yang sangat terang kini sudah genap seminggu abang ngah aq pulang ke umah...tapi kan sekali pun die xpernah tegur aq..nape erk?? 
aq tertanya-tanya gak nape abang ngah aq camtu tapi bila di fikirkan balik tak berbaloi jugak aq tanya dia...kan dia mengamuk mati lah aq...
"pehal ko ni dik???" tanya abang ngah ku... "gelisah semacam je...ko ade masalah ke??cte ar kat abang ngah.." 
sambungnya lagi..terkejut monkey aq di sergah nya camtu..mula-mula aq buat muka selamba je..tapi bila die tunjuk muka seposen dia tu aq jadi xsedap hati..
'geram betul lah ngan abang aq sorang ni..sengaja buat muka camtu dah tahu dia tu ensem jangan lah buat muka camtu aq jadi cair...baru nak merajuk xde can lah pulak..ish...geram lah..' 
bebel ku persis orang gila yang baru kuar hospital bahagia.. 
"xde pape lah,,, abang tu yang pelik bukannya lisya..yang panggil adik kat lisya tu nape?? pelik bin ajaib ni,abang tak sihat erk?? ke urat lam kepala otak abang tu dah terputus hah??" 
aq ketawa terbahak-bahak.. ase geli hati lak bila tengok reaksi abang ngah aq tu..
 'napelah mulut adik aq ni xde insurans..suka hati mak bapak tiri dia je kata aq ni putus urat otak..punyalah teguh urat otak aq ni..kan aq lempang nangis lak..' ngomel daniel.. 
"ko ni kan lisya...abang panggil camtu ko komplen habis ko nak suh abang panggil ko minah senget ke hah?? punya lah baik abang panggil ko adik.. g jauh-jauh lah..jangan ganggu abang..ade ko kat sini pun buat menyemak je..sakit mata abang tau tak tengok muka ko.." 
fulamak...ayat abang aq ni memang power gila lah..menusuk jantung dan hempedu ku..kali ni aq memang terasa tahap gaban lah..ape tidak nya boleh dia kata camtu kat aq..hodoh sangat ke muka aq ni..kurang asam punya abang..sekali aq lengsing baru tahu..kurang ajar bangat..huh.... 
"k lah...sampai hati abang kata camtu kat lisya..lisya sedar lisya ni tak cantik,,tak cam makwe-makwe abang yang lain tapi jangan lah hina lisya sampai camtu sekali..lisya pun ade hati dan perasaan tau tak..."
kihkihkih,,aq ketawa lam hati,,ape bodoh bebenor abang aq ni,,takkan terpedaya ngan lakonan aq kot..siaplah ko abang,,ibu datang jap lagi habis lah ko,jadi ikan kering lah ko..hahaha...
 'alamak minah ni dah mulakan lakonan dah..mampus aq..tentu ibu mengamuk ni..bertuah punya adik..
tuk..tak..tuk..tak.. hahaha..penyelamat aq sudah sampai..sekarang lah masanya tuk beraksi..
"ibu,,,,ibu,,ibu tengok lah angah tu dia hina lisya,,dia kata lisya hodoh,bodoh,jahat dan macam-macam lagi..sampai hati angah kata camtu kat lisya bu,,npe bu lisya ni hodoh sangat ke??" huahuahuahua..aq pura-pura menangis..
ibu ape lagi mengamuk sakan lah.. 
"kamu ni nape danny,,xde benda lain ke yang kamu nak buat sampai kamu buat camtu kat lisya ni..kamu jangan lah buat adik kamu ni cam kawan laki kamu..ish,, kamu tak kesian kat adik kamu ke..?? bla..bla..bla..bla.." 
hahaha..rasa kan kuasa membebel ibu..ibu ni bak membebel memang pakar sangat lah..setakar 2 3 jam tu mana penat..hahaha..rasa kan..rasakan..
'kurang asam punya budak,,aq dah lah ngah penat ni..boleh dia buat camni kat aq..lau tak gaduh satu hari takleh..' marah daniel lam hati...
 "mana de danny kata camtu kat dia ibu,,lisya ni suka fitnah orang..takkan lah ibu xfaham lagi ngan perangai lisya ni,,lau tak gaduh ngan danny satu hari je mana nak senang duduk..asyik nak cari gaduh jela..danny xambik tahu pun sal dia..minah ni yang datang ganggu danny,,lau ibu xpercya jugak ibu suh minah senget ni sumpah..dia takut tentu dia mengaku punya lah,,"
hahaha,,rasakan ko lisya..pandai sangat ko kena kan abang..abang pun boleh kenakan ko..
'alamak...main sumpah-sumpah lah pulak..mane aci..takkan abang ngah aq xnak mengalah langsung ngan aq kot..abang ngah jahat...macam mana ni..ibu dah tenung aq camtu..seramnya..' lisya dari tadi kali mengomel sendirian..entah pape...

" Sweet ! Apabila Aisya Ieyka Menaip Entry =)) "

Tiada ulasan:

Small Cute Purple Pointer