AWAK KEKASIH SAYA KE ? ? ?

09:18 PM | SATURDAY | 16 OGOS 2014
Assalamualaikum rakan facebookers, bloggers.. Aisya takde idea nak update blog nih dengan cerita Aisya . jadi Aisya reka jela cerita. hope korang enjoy erkk bila baca cerita yang Aisya buat nih .. best ke tidak . hehehe :') 

HANNA SAFIYA | SHAHRUL AKIF | ALIA SUHAILA | AIMAN MUIZ | SHARIL IZUAN

Nama aku HANNA SAFIYA BINTI WAN HUSSIN tapi nama aku takde wan erkk , terus hanna jewp. kawan-kawan aku panggil ANNA tak pon FIYA lah kot. panggil jela pape pon asalkan nama aku . okey ?Aku nak cerita lah sikit kisah aku dengan sorang mamat poyo berlagak encem nih tapi memang encem kot. hahaha...Kisah cinta aku bermula disini .. hehehe nak cerita pun rasa malu lah plak tapi cerita jugaklah . hoho ketika aku masih lagi bersekolah tinggi . kiranya form 5 lah aku dah kenal dah jejaka yang bernama SHAHRUL AKIF nih..orangnya takdelah handsome tapi macho lah jugak . hehehe muka dia ala-ala shahrul ridzwan gitu.comel , cute semua ada lah .. nak dijadikan cerita family aku dengan family dia nih kawan baik . memang baik sangat-sangat lah . buat jewp majlis ape mesti keluarga dia akan datang . bukan setakat tolong makan jewp tau . tolong masak, tolong basuh periuk belanga , macam-macam jenis pertolongan lah .. nak gthu korang satu-satu pon susah jugak sebab banyak sangat .
Walaupon family aku dengan family dia berkawan dah lama,aku nih tak pernah sekali pon tegur dia. kalau dia datang rumah , aku tengok-tengok camtu jela. ada jugak lah terlintas dalam kepala aku nih . ' sapelah mamat nih, muka poyo nya ' camtu jela. camne aku tak kata camtu . dahlah datang rumah orang . tegur tuan rumah pon tidak . eh kiranya aku nih tuan rumah jugaklah . dah aku nih anak ma dengan ayah aku kan . ada jugaklah dalam hati aku nih terniat nak tegur dia. bila jewp aku nak tegur dia. dia lari .. hilang entah kemana. selalu camtu . selama 2 tahun family aku nih kawan dengan family dia. camtu lah gelagat dia. ape yang dia takut sangat dengan aku nih.. asyik nak lari jewp . aku bukannya jenis yang makan orang . waras lagi kot .. takdelah otak aku nih terpelanting keluar .. ye dokkk ? hehehehe
Sebenarnya aku nih dah ada bf ,, nama dia AIMAN MUIZ,, orangnya baik sangat tapi dia dari keluarga susahlah.family aku tak berkenan lah dekat dia. tapi aku sayang gler dekat dia. dia lah jantung aku . cinta hati aku . huhu tapi nak dipanjangkan lagi cerita nih family aku nak kahwinkan aku dengan lelaki pilihan diorang . anak kawan diorang jugak . namanya SHARIL IZUAN . budaknya boleh tahanlah , kalau kata peratus tuh 60 peratus boleh ? dia dari keluarga kaya banyak harta ,, belajar plak tinggi tak macam bf aku nih setakat kemahir anjewp kot . dia plak universiti .. tapi si mamat poyo tuh plak SPM jewp ... belajar tinggi ke ape ke kalau tak pandai urus hidup tak kemana jugak kan .. pelajaran memanglah penting tapi sape ke menara gading tuh tak semestinya semua berjaya. ada jugak yang xdapat u pon berjaya lebih dari orang yang masuk u .. percaya ke tidak ? serius aku cakap kat korang nih . terserah koranglah .. okey okey kita sambung balik cerita ...
Pada suatu hari, bulan 3 tak silap aku . family aku bercadang untuk pergi bercuti ke cameron highlands . semua family aku ikut termasuklah kawan-kawan diorang tuh .. iaitu si mamat poyo dan si bisu .nak tahu kenapa aku panggil shahril tuh bisu sebab sepatah pon aku tak pernah dengar dia cakap . duduk pon jauh dari orang . lebih teruk lagi dari mamat poyo tuh.. nak kata tolong orang time kenduri memang taklah .. dia akan duduk sorang-sorang pastu termenung. tuh jewp kot keje nya. yang aku perhati camtulah gamaknya. macam si mamat poyo nih dia rajin . orang tak suruh pon dia buat jugak ..aku memang sukalah dengan sikap dia tuh.
Ketika si mamat poyo nih tengah main dengan adik dia, aku pon cari jalan camne nak tegur dia. time tuh aku tengah sweet couple lah dengan bf aku nih AIMAN MUIZ tapi aku tetap rasa nak berkawan dengan SHAHRUL AKIF . kalau boleh aku nak kenal dia dengan lebih rapat lagi . nak tahu kenapa ? sebab aku suka sikap dia yang caring . yang lemah lembut dengan adik dia. jaranglah lelaki sayang adik sampai makan pon suap, mandi pon dia yang mandikan . sweet betol perangai nya.aku suka lelaki camtu .
Suatu hari aku sengajalah buat-buat nak tengok permandangan sesama dengan dia.. ehem-ehem aku pon mulakan idea bernas aku nih " cantiknya tempat nih kan ? bestnya kalau boleh tinggal dekat sini 
 . awak rasa camne ? " dia senyap jewp , langsung tak jawab pape .. korang tahu tak masa tuh aku rasa malu sangat , rasa cam nak sorok jewp muka aku nih dalam laci . ase macam nak sepak pon ada mamat poyo nih , berani betol dia tak jawab bila aku tegur.sengaja nak malukan aku ke apa,, 10 minit kitorang senyap .tiba-tiba dia jawab " awak suka tempat sejuk ke ? kalau suka kenapa tak pergi sana ? pergilah tengok bunga . " amboi gayanya macam menghalau aku jewp .. taknak bagi aku borak dengan dia ke ape nih .. time tuh aku nak cover malu , so aku pon pura-pura tanya nama dia. " nama awak IRUL KIF kan  ? " dia tengok aku dengan hairan . " eh taklah nama saya SHAHRUL AKIF, awak nih EMMA kan ? " alamak mamat poyo kau kata nama aku fatihah . hahaha ... aku nih HANNA SAFIYA lah . mana pernah orang panggil aku camtu .. takkan tak tahu kot nama aku ... selama nih selalu jewp datang umah aku .. ape kena dengan mamat nih .. " ermmm salah ke ? " mungkin sebab aku diam , dia pon mula gelisah .. " awak rasa nama tuh sesuai ke dengan saya nih ? tapi maaflah nama saya bukan EMMA , nama saya HANNA SAFIYA. awak ada facebook ? saya suka main facebook . best " aku sengaja jewp nak pancing perhatian dia. tapi nak tahu tak dia jawab ape. dia kata dia tak minat facebook . ada tuh ada tapi langsung tak aktif.. macam badmood jewp cara dia layan aku . ada masalah ape mamat nih. tanya lebih-lebih kang kata aku nih bozbody plak . over nak ambik tahu sal dia lah apelah . blaaa blaaa . jadi aku taknak tanya lebih-lebihlah . stop kat situ jewp..
"awak ada telefon " adeh soalan paling bodoh bengap yang tak patut aku tanya. dah sah-sah telefon ada dekat tangan dia. boleh plak aku tanya soalan camtu . gabra punya pasal . hahaha . lantaklah asalkan dia jawb dan layan aku nih cukuplah .. " nih .. dekat tangan saya nih ape ? telefon kan ? adalah . " aku pon ape lagi mintak lah no dia . konon-konon nya bolehlah kawan . dia bagi plak tuh.. hehehe yess dapat jugak aku kenal dia. 
Nak pendekkan cerita aku dengan dia jadi bff ,, dia selalu hantar msj dekat aku ,teman aku . kiranya dia teman aku selepas bf akulah .. kitorang selalu borak . tapi kitorang dah buat satu perjanjian iaitu family kitorang tak boleh tahu yang kitorang berhubung, kalau salah sorang bocorkan kena denda.. bila SHAHRUL AKIF nih datang rumah aku , aku mesti duduk di ruang tamu yang selama nih aku tak pernah duduk . nak tahu kenapa sebab dia pon duduk dekat situ jugak . dah macam kemaruk cinta pon ada aku nih. padahal dah ada bf tapi macam tak sedarkan diri jewp . bila jewp dia perasan aku tak berkelip tengok dekat dia. mesti telinga dia jadi merah .. muka dia jangan cakaplah memang merah .. sampai satu ketika kakak aku tegur dia " hah rul kenapa muka tuh merah sangat . panas sangat ke duduk rumah nih. rasa nya dah 2 kipas dah pasang nih " aku ape lagi ketawalah .. kelakar oiii . dia jeling-jeling tengok dekat aku . marahlah tuh sebab aku ketawakan dia. 
Bila hubungan kami semakin rapat aku mula ceritakan kisah aku dengan bf aku dekat dia.. aku ceritalah pasal aku nak bertunang dengan bf aku tapi family aku tak bagi.dia nasihatkan aku jangan lawan pape . kalau tak setuju senyap jewp jangan jawab pape. okey boss saya ikut kata awak tuh .. pagi sabtu tuh aku ajak dia keluar . nak shopping sikit . family aku dengan family dia mana tahu . aku cakap aku nak keluar dengan kawan . dia pon sama. kami berjumpa dekat mall .. time aku tengah jalan dengan SHAHRUL nih, aku ternampak bayang bf aku .. tapi nak kata dia bukan kot sebabnya dia kata dia ada dekat rumah takkan lah dia ada dekat mall plak kot. aku percaya dekat dia. dia takkan bohong aku . tambah-tambah aku tengok laki tuh berpegangan tangan dengan perempuan lain . tapi bila makin dekat aku tengok . memang dia bf aku .. ape semua nih . ape yang berlaku nih.time tuh aku rasa macam nak pitam jewp tapi nasib baiklah si SHAHRUL nih ada sebelah aku .. dia tanya kenapa aku pon cakaplah aku nampak bf aku dengan perempuan lain . time tuh tak payah cakaplah dah memang sah-sah airmata aku tak henti-henti jatuh . dah macam air hujan pon ada.. aku rasa macam nak tarik jewp kepala bf aku dengan perempuan tuh . berani dia main-mainkan aku sedangkan aku cinta glerr dekat dia .. aku tak henti-henti menangis.semua yang lalu lalang dekat situ tengok aku dengan pandangan hairan . eh tak kisahlah dah hati aku sakit . takkan nak tahan kot ..SHAHRUL plak panik coz dia tak tahu nak pujuk aku camne. kesian dekat dia. mesti terkejut nih. bila aku dah okey . aku buat keputusan nak balik . jadi nak dijadikan kesimpulannya.aku tak beli pape pon . kitorang pergi dan terus balik . tak sempat nak shopping pon gara-gara aku terserempak dengan mamat kurang asam tuh. sampai jewp dekat rumah aku terus buang barang-barang yang bf aku bagi tuh . tukar no, tutup facebook dan menangis sepuasnya. 
Sebulan aku sedih beb.nasib baiklah SHAHRUL nih sentiasa ada dengan aku ,, sebenarnya SHAHRUL pernah gthu dekat aku yang dia suka dekat aku , sebab aku nih macam bayang-bayang ex gf dia yang dulu namanya ALIA SUHAILA. ada ke patut dia samakan aku dengan ex dia. taknak lah .. tak rela okey .
Keesokkan pagi ,  aku dapatlah berita yang paling mengejutkan dalam hidup aku dan aku tak rela benda tuh terjadi . family aku nak jodohkan aku dengan SHARIL IZUAN.kenapa ??? aku taknak . diorang dah tetapkan tarikh pon. bila aku pandang muka SHAHRUL dia langsung tak pandang muka aku . dia tak rasa pape ke. dia kata dia sayang aku . taknak kehilangan aku .. tak nak aku jadi milik orang lain tapi kenapa dia diam jewp ,, tak cakap pape.. aku plak yang over bantah cakap taknak .si SHAHRUL nih tak kata pape pon .. dah macam cerita hindustan pon ada . tetiba kan . hahaha... aku apelagi terus cekup si SHAHRUL nih..
" Kif kenapa tak cakap pape tadi bila family Iya nak kahwinkan Iya dengan SHAHRIL IZUAN. ? Kif tak sayangkan Iya ke ? Kif tak rasa pape ke ? tak rasa ke macam yang Iya rasa nih? " time tuh jugaklah airmata aku nak keluar. dah macam orang gler pon ada aku nih. dah macam muka tak malu sangat .. menangis camtu . " bukan Kif tak sayangkan Iya. tapi Kif hormat family Iya.takkan Kif nak cakap dekat diorang yang kita nih , kita nih... " tiba2 SHAHRUL AKIF senyap tanpa kata,aku tertanya-tanya ape sebenarnya hubungan kami . rasanya kami berkawan baik jewp tapi kenapa rasa lain plak .. hati aku rasa berdebar, aku rasa malu bila dia pandang aku . bila dia datang ke rumah aku rasa gembira sangat . aku nak pandang dia sorang jewp .. tuhlah perasaan aku saat nih...
CINTA ke tuh ? ? ? " jadi sekarang nih Kif lebih pentingkan perasaan diorang tadi Iya nih? camtu ke maksud Kif ? " aku ape lagi emosilah ... makinlah laju airmata aku .dia hulur tisu dekat aku , dia taknak aku nangis. dia cakap dia sayang aku tapi dia tak boleh nak buat pape..dia taknak jadi penghalang , dia taknak rosakkan hubungan baik family dia dengan family aku ..
Saat yang aku paling benci telah pon tiba. hari nih aku akan di tunangkan dengan mamat bisu tuh SHARIL IZUAN.aku taknak . kalau boleh aku nak menjerit kuat-kuat .. memang semua orang sedia maklum yang aku nih ada penyakit darah rendah . jadi time aku nak ditunangkan tuh.aku tertiba ase macam nak pitam.tak sempat aku nak jalan keluar.aku terus pengsan nasib baik ada orang sambut . nak tahu sape ? SHAHRUL AKIF lah yang sambut aku . mungkin time tuh dia terkejut campur panik agaknya..dia terus mengangkat aku dan letakkan aku di atas sofa. dia tak sedar time tuh semua orang pandang dia. " sayang, sayang bangun sayang. kenapa tiba-tiba nih . kelmarin bila kita jumpa Iya tak macam nih pon, Iya sayang bangun . jangan takutkan Kif. Kif sayang Iya " tuhlah kata-kata dia tadi . time tuh serius memang aku tak sedar. aku tahu pon sebab kakak aku yang cakap . entah betul ke tidak .bila aku tanya dia. dia tak jawab .senyap jewp, malu kot . hahaha :D
Disebabkan kejadian tuh. maka majlis pertunangan aku tidak dibatalkan tapi ditukarkan pasangan nya. aku tak bertunang dengan SHARIL IZUAN tapi dengan SHAHRUL AKIF. disebabkan kejadian tuh semua family kitorang tahu pasal kitorang. AKIF terpaksa cerita semuanya. dari A sampai Z sebabnya family aku tak henti-henti soal dia. dah macam polis pon ada.. sekarang nih lagi 2 bulan kami nak kahwin .aku bahagia sangat dengan SHAHRUL AKIF .. thanks sayang .... 
" sayang ,, awak kekasih saya ke ? " tanya aku .nak tahu ape dia jawab .. " taklah .saya bukan kekasih awak sayang , tapi saya suami awak . hehehe " so sweet .. makin sayanglah saya dekat awak sayang . hehehe :D

SEKIAN.TAMAT SUDAH . hehehe thanks sudi baca cerita yang Aisya buat nih . tak best pon korang buat-buat best jela erkk . hehehe sebab ringkas sangat .. assalamualaikum . nite . dan jangan lupa.. doakan aisya dapat buat tuk ujian bertulis esok . majlis daerah pembantu tadbir. hehehe <3 




" Sweet ! Apabila Aisya Ieyka Menaip Entry =)) "

2 ulasan:

aifaa aisya berkata...

best sangat tapi kalau lagi panjang lagi best kot. santai je. tapi klau guna perkataan panjang2 lagi smart kot. dah macam novel pendek dah. apa pun good luck yawww :)

AisYa IeyKa berkata...

@aifaa aisya thanks dear :) okey nanti aisya cuba guna perkataan yang panjang-panjang . hehehe :)

Small Cute Purple Pointer