Baba ~ Kamu Idola Kami :)

11.57 pm | 5 Februari 2013
assalamualaikum semua . sebelum ika coretkan pape kat sini , ika mohon kerjasama dari korang semua . sedekahkan AL- FATIHAH untuk arwah baba [ abdul rahman ] yang sudah pulang ke rahmatullah baru sekejap tadi . ika rasa kehilangan yang amat sangat .walaupon ika masih belum jadi ahli keluarga nih . tapi ika tetap berdukacita . ika nak sangat jumpa idola abdul basit . arwah baba ialah idola bf ika . sebelum tuh ika nak mintak maaf , lau ade tersalah ejaan atau pape pon , ika tak boleh nak tahan sebak . tambah -tambah blerr ika baca msg yang bf ika antar . ika tahu dia rapat sangat dengan arwah baba . semua benda dia cterr kat arwah baba . permintaan sixt , sixt berharap sangat dia dapat jumpa baba walaupon sekejap . kehilangan arwah amat - amat lah tak sangka . semua yang terjadi sekelip mata jewp . pagi tadi kami eppy -eppy . tak sangka malam nih kami nangis. Ujian ALLAH datang walaupon kami masih belum bersedia lagi . 
blerr jewp baca msg sixt [ abang nak baba , nak baba . nak cakap dengan baba ] tiba - tiba jewp hati saya jadi pilu. saya sebenarnya tak kuat nak hadapi semua nih . saya tak mampu nak tenangkan sixt . saya mampu nangis jewp.. nangis tak membantu pape pon ! 
to sayang : sayang ! sayang kena kuat . sayang kena tempuhi dugaan nih , lau lah Arwah baba masih ade dia pasti gthu sayang hal yang sama . dia taknak tengok anak dia jadi lemah . . sayang satu - satunya anak lelaki yang paling rapat dengan arwah . so sayang plezz jangan buat perangai camtu . sayang semangat untuk ma sayang . kalau sayang nangis . nanti ma akan bertambah sedih . 
sayang ! biey tahu sayang ase camne , mesti hati sayang sakit sangat kan ? sayang kalau sayang nak nangis. sayang nangis sekarang . nanti blerr dah sampai umah biey taknak sayang nangis . biey nak sayang jadi kuat . sekuat arwah baba . biey nak sayang jadi cam arwah baba. jadi satu kebanggaan kepada anak -anak . 
biey taknak sayang biey jadi cengeng ye . sayang jangan tunjuk muka sedih pada adeQ - adeQ . nanti diorang pon turut sedih . tambah - tambah ainun. dia masih kecil lagi . dia perlukan kasih sayang . jadi sayang berikan lah kasih sayang yang arwah baba kasi pada sayang selama nih pada ainun pulak . biarkan ainun rasa kasih sayang dari arwah baba . . 


sayang ingat lagi tak pic nih ? biey taknak sayang lupakan walaupon sikit . biey nak sayang simpan kenangan nih sampai hujung nyawa sayang . biey tahu sayang lelaki yang sangat kuat . tabah dan bersemangat . sayang ALLAH tengah kasi ujian kat sayang . mungkin hari nih hari sayang . mungkin esok lusa hari biey plak . walau betapa perit pon dugaan yang menimpa sayang . biey nak sayang hadapi semua nih dengan tabah . sebagai anak yang soleh . biey nak sayang doakan kesejahteraan arwah baba " di sana " selalu sedekahkan doa kepada arwah . biey yakin Arwah baba pon tahu yang anak lelaki dia yang manja nih seorang yang kuat  . . yang berani sahut cabaran . sayang . kita sama - sama sedekah AL - FATIHAH dan DOA kepada arwah baba ye . . 
Ertinya: Sesungguhnya kami kepunyaan Allah dan kami kembali pula kepada Allah dan kami pasti kembali kepada Tuhan kami. Ya Allah! Catatlah mayat ini pada sisi Engkau dalam golongan orang-orang yang baik, dan jadikanlah catatannya dalam golongan yang terpuji / tinggi.

Ya Allah ampunilah dosanya, sayangilah dia, maafkanlah dia, sehatkanlah dia, muliakanlah tempat tinggalnya, luaskanlah kuburannya, mandikanlah dia dengan air es dan air embun, bersihkanlah dari segala kesalahan sebagaimana kain putih bersih dari kotoran, gantikanlah untuknya tempat tinggal yang lebih baik dari tempat tinggalnya, keluarga yang lebih baik dari keluarganya, pasangan yang lebih baik dari pasangannya dan peliharalah dia dari siksa kubur dan siksa neraka.” amin ...



" Sweet ! Apabila Aisya Ieyka Menaip Entry =)) "

7 ulasan:

Kniedaz berkata...

takziah buat keluar bf ika..banyakkan sedekah al fatihah dan doakan kesejahteraan arwah di sana

✿A I N A A✿ berkata...

Al Fatihah untuk babah buah hati aisya... semoga rohnya di tempatkan di golongan org yg dikasih Allah

✿A I N A A✿ berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.
Ain Dzaya berkata...

yang hidup pasti akan pergi, maka kita yang hidup mesti teruskan hidup. hope korang dapat terima segalanya dengan tabah...:)

AisYa IeyKa berkata...

@Kniedaz thanks :)

AisYa IeyKa berkata...

@✿A I N A A✿ thanks kaQ :)

AisYa IeyKa berkata...

@Ain Dzaya thanks kaQ :D

Small Cute Purple Pointer