jAlAn~jaLaN cAri MakaN~

huhuhu..
semalam jalan~jalan cari makan 
bersama kakak2 tersayang at tanah merah....!!!
best tau...
lau nak ase datang lah at tanah merah,kelantan..
promote ni tau..huhuhu!!!!!!
bukan saja dapat makan free..
aq siap ambik gambar lagi tau..
nak tengok tak??
cantik2 tau...
hehehehe!!!!!




































" Sweet ! Apabila Aisya Ieyka Menaip Entry =)) "

kata ieyka dan kata basit........

♥♥♥~~kata ika kepada basit "Ku ingin slamanya mencintai dirimu..
Sampai saat ku akan menutup mata dan hidupku.
.Ku ingin slamanya ada di sampingmu.
.Menyayangi dirimu sampai waktu kan memanggilku.
.Ku berharap abadi dalam hidupku..
Mencintamu bahagia untukku..

Kerana kasihku hanya untuk dirimu...
Selamanya kan tetap milikmu.... ~~ ♥♥♥


~~ ♥♥♥kata basit kat ieyka tadi..
." khas buat sayang...mgkin abg xterer 
english tp abg slu gtau b "i love u...i miss u"...
abg xpndai matematik tp bl b tnya 
dah brape lame kte kenal abg leh jwb" 4 bulan 4 ari"..
abg xpandai geografi jd abg xtaw kalo b tnya
 kt mne pling byk gunung berapi tp abg leh jwb mne ltknya b..
.b berada "lam ati abg"..b pling terer
 sejarah tp abg tdk..
cume abg igt ble pertama kali kite knal.
.masa tuh b add abg kat fb..comeiinye dier..
hehehe..walaupun mse sek dlu 
abg aliran sastera tp abg xtaw ape 
tu sastera cume bile tgk b
 "abg taw b anugerah yg tak 
terhingga dr ALLAH tuk abg"...
abg 
dpt A sains sbb tu abg taw mcm mn tindak balas
 b bile abg gtau sume ni...b ngah senyumkn..
xsume subjek abg handal tp bile soklan tuh berkaitan b..
abg yakin sume jwpan dah ade lam kpala abg..
" romantik kn?? huhuhu ~sweet~ ~~ ♥♥♥

♥♥♥~~kata basitpulok pada ika
."i will always love you kekasihku..
dalam hidupku hanya dirimu satu.
.i will always need you cintaku..
selamanya takkan pernah terganti..
ku mau menjadi yang terakhir untukmu..
ku mau menjadi mimpi indahmu...
cintai aku dengan hatimu..seperti aku mencintaimu..
sayangi aku dengan kasihmu..seperti aku menyayangimu.
.i will be the last for you and you will be the last for me..... ~~♥♥♥

" Sweet ! Apabila Aisya Ieyka Menaip Entry =)) "

**pening ngan orang pelik~pelik nie...**

huhuhu...
semalam cam2 jenis orang aq kenal..
sakit pale aq ni..
orang yang dah 2 bulan 
tak berhubung ngan aq..
tbe2 je maki2 aq..
ummm...
memang ni teruk kot..
sebab tu lh semau orang benci aq...
aq xpernah ganggu hidup orang..
tapi orang selalu ganggu hidup aq...
aq ase sakit hati..
tapi aq tak nak lah bila 
aq marah2 orang kata 
aq ni perangai tak elok..
tapi bila aq buat baik..
laki tu kata aq ni berlakon lak..
ape salah aq sebenarnya??
nape dia xpuas hati sangat ngan aq..
tolong lah jangan ganggu aq..
aq tak ganggu
 korang pun...
nape lah ngan korang ni..
tak faham betul lah aq...
semalam aq ase nak ngis 
bila laki tu tuduh aq camtu..
tapi aq cuba 
jugak tabah kan hati..
xnak die 
gelak kan aq..
aq tak nak dia 
pandang rendah pada aq..





" Sweet ! Apabila Aisya Ieyka Menaip Entry =)) "

~~mAjliS hARi raYa At sKolAh..~~

sambut raya kat sek..
tahun ni xbestttt pn..
xmeriah langsung..
suram je..
makanan pun xbestt..
buat rugi je bayar rm5..
tapi makanan hampehh..!!!!!
huhuhuhu....
tapi pic tetap ambik k....


" Sweet ! Apabila Aisya Ieyka Menaip Entry =)) "

~riang ria raya wif my prenz...~

syukur,alhamdulillah...akhir nye..raya di 
sek berjalan ngnan lancar,,,
yang xlancar nye makanan lah..
hampeh....!!!!!!
walau ape pn kitorg tetap bergambar tau..
nak tengok pic ktorg tak??
 kihkhkihkih... ^_^

 pagi sebelum perhimpunan...!!!

 ni plak time dok kat lorong..depan kls..

 ni time buat mka selamba....

 kumpul ramai2 kar beranda tepi kelas...

 kat beranda jgk...mse ni angin kuat bertiup...

 masing2 nak tnjuk selipar raya....

 time aq menung sorang....

 posing maut ni..hahahaha

 orang lain ngah makan..ktong lak ambik gmbar....

 yang ats tu kaki aq,,,tpi aq pakai selipar miera..yang bawah lak kaki mekna..
die pakai selipar aq..
ktorg gilir2 lol..kihkihkihkih :-)

ni plak ktog dok umh shahrul..die bt umh terbuka.,..aq ikt je,,diong nk g mana..
tu pn lau fmly aq bagi .lh...huhuhuhu ^_^

" Sweet ! Apabila Aisya Ieyka Menaip Entry =)) "

rahsia perempuan....!!!!!

30 Perkara Perempuan tak 

Sempat Bagitau Lelaki....


1. Bila sorang wanita mengatakan 
dia sedang bersedih,tetapi dia 
tidak menitiskan airmata,itu bermakna

 dia sedang menangis di dalam hatinya.


2. Bila dia tidak menghiraukan 
kamu selepas kamu menyakiti 
hatinya, lebih baik kamu beri dia 
masa untuk menenangkan hatinya 
semula sebelum kamu menegur 

dengan ucapan maaf.


3. Wanita sukar nak cari 
benda yang dia benci tentang 
orang yang paling dia sayang 
(sebab itu ramai wanita yang patah 
hati bila hubungan itu putus 

di tengah jalan).


4. Sekiranya sorang wanita 
jatuh cinta dengan sorang lelaki, 
lelaki itu akan sentiasa ada di
 fikirannya walaupun ketika dia

 sedang keluar dengan lelaki lain.


5. Bila lelaki yang dia suka 
dan cinta merenung tajam ke 
dalam matanya, dia akan cair

 seperti coklat!!


6. Wanita memang sukakan 
pujian tetapi selalu tidak tau 

macam mana nak menerima pujian.


7. Jika kamu tidak suka dengan 
gadis yang sukakan kamu 
separuh mati,tolak cintanya 
dengan lembut,jangan berkasar
 sebab ada satu semangat dalam
 diri wanita yang kamu tak
 akan tahu bila dia dah buat 

keputusan,dia akanlakukan apa saja.


8. Sekiranya sorang gadis mula 
menjauhkan diri darimu selepas 
kamu tolak cintanya,biarkan 
dia untuk seketika.Sekiranya
 kamu masih ingin menganggap 
dia sorang kawan,cubalah tegur

 dia perlahan-lahan.


9. Wanita suka meluahkan apa yang
 mereka rasa.Muzik,puisi,lukisan 
dan tulisan adalah cara termudah 

mereka meluahkan isi hati mereka.


10. Jangan sesekali beritahu
 perempuan yang mereka ni

 lansung tak berguna.


11. Bersikap terlalu serius 

boleh mematikan mood wanita.


12. Bila pertama kali lelaki 
yang dicintainya dalam diam 
memberikan respon positif,
misalnya menghubunginya 
melalui telefon,si gadis akan
 bersikap acuh tak acuh seolah-olah
 tidak berminat,tetapi sebaik saja
 ganggang diletakkan,dia akan
 menjerit kesukaan dan tak
 sampai sepuluh minit,semua 

rakan-rakannya akan tahu berita tersebut.


13. Sekuntum senyuman memberi
 seribu erti bagi wanita

.Jadi jangan senyum sebarangan.


14. Jika kamu menyukai sorang 
wanita,cubalah mulakan dengan
 persahabatan.Kemudian biarkan

 dia mengenalimu dengan lebih mendalam.


15. Jika sorang wanita memberi
 seribu satu alasan setiap kali 
kamu ajak keluar,tinggalkan 
dia sebab dia memang tak

 berminat denganmu.


16. Tetapi jika dalam masa
 yang sama dia menghubungimu 
atau menunggu panggilan darimu,

teruskan usahamu untuk memikatnya.


17. Jangan sesekali mengagak

 apa yang dirasakannya.Tanya dia sendiri!!


18. Selepas sorang gadis jatuh
 cinta,dia akan sering tertanya-tanya 

kenapalah aku tak jumpa lelaki ini lebih awal.


19. Kalau kamu masih tercari-cari 
cara yang paling romantik untuk
 memikat hati sorang gadis,
cubalah rajin-rajinkan tangan 

menyelak buku-buku cinta.


20. Bila setiap kali gambar kelas 
keluar,benda pertama yang dicari 
oleh wanita ialah siapa
 yang berdiri di sebelah buah
 hatinya,kemudian barulah

 dirinya sendiri.


21. Bekas teman lelaki akan 
sentiasa ada di fikirannya 
tetapi lelaki yang dicintainya 
sekarang akan berada di 

tempat teristimewa iaitu di hatinya!!


22. Satu ucapan 'Hi' sahaja

 sudah cukup menceriakan harinya.


23. Teman baiknya saja 
yang tahu apa yang 

sedang dia rasa dan lalui.


24. Wanita paling benci lelaki 
yang berbaik-baik dengan 
mereka semata-mata nak

 tackle kawan mereka yang paling cantik.


25. Cinta bermaksud kesetiaan, 
ambil berat, jujur dan 

kebahagiaan tanpa sebarang kompromi.


26. Semua wanita mahukan 
sorang lelaki yang cintakan 

mereka sepenuh hati..


27. Senjata wanita adalah airmata!! 28. Wanita suka jika sesekali
 orang yang disayanginya
 mengadakan surprise
 buatnya(hadiah,bunga atau 
sekadar kad ucapan romantis).
Mereka akan rasa terharu dan
 merasakan bahawa dirinya
 dicintai setulus hati.Dengan
 ini dia tak akan ragu-ragu 
terhadapmu.


29. Wanita mudah jatuh hati 
pada lelaki yang ambil berat 
tentang mereka dan baik 
terhadapnya.So,kalau nak 

memikat wanita pandai-pandailah...


30. Sebenarnya mudah
 mengambil hati wanita 
kerana apa yang dia mahu 
hanyalah perasaan dicintai dan
 disayangi sepenuh jiwa.

" Sweet ! Apabila Aisya Ieyka Menaip Entry =)) "

~~maKan bIsKut raYa at Sek...hEhEhe..~~

biskut aiskrim..hehehe..

biskut reben & bunga...

tak tahu biskut pe ni?? huhuhu




meriah betul kat sekolah marin..kawan2 siap 
bawak biskut raya lagi..
sambut raya kat sekolah hari khamis ni..
bersamaan 08.09.2011..
hehehe...
xcted ni nak sambut raya..
nak pakai baju cantik2..
tapi aq ngah keliru sekarang ni..
nak pakai baju warna pe..
warna ungu biru or ungu hijau..
pening2...
korang ase warna pe sesuai ngan aq ye...
baju kurung ungu biru aq xbasuh lagi..
camne nak pakai...
esok dah tak sempat nak basuh...
esok aq ade ceramah...
adoiii..
malam lak ade kelas tambahan...
camne erk..
basuh tengah hari..
agak2 korang sempat tak kering....??
hruumm..
susah ni....
huhuhuhu....
nak bawak ke tak biskut raya ni...
lau tak bawak..
cian kat kawan2 lak..
aq takut biskut yang aq punya xbest je..
malu lerrr..
cian kat kawan2 makan biskut tak best...
biskut pe yang tinggal lagi erk..
kena g tgk ni..
hehehe.. ^_<

" Sweet ! Apabila Aisya Ieyka Menaip Entry =)) "

trial makin dekat lol...!!!!!!

isau nye ngan trial ni..
aq tak ulangkji lagi..
g sekolah pun masih main2 lagi...
aq dah target aq nak 5A..
xdapat 9A pun xpelah..
aq nak g majlis graduasi nanti..
besttt lol...
ase bangga..
semua orang puji..
aq nak g ke menara gading..
kejar cita2 aq nak jadi seorang guru...
tapi tak tahu dapat ke tak..
ngan result aq yang sekarang ni..
tak tahu lah..
doa2 kat Tuhan makbulkan
permintaan hamba mu ini Ya Allah..
amiinnnn!!!!!!!!!!!
aq harap sangat xde pape masalah masa aq trial nanti..
aq tak nak kusut kan permikiran aq ni..
aq nak buat yang terbaik..
AJA-AJA FIGTHING!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!  ^_<
" Sweet ! Apabila Aisya Ieyka Menaip Entry =)) "

my eye...!!!!

korang2..aq nak cte sal mata aq ni..hehehe...
betul ke mata aq ni besar..
bulat cam mata ikan...
huhuhuhu...
ase nye mata aq ni cantik..
kihkihkih...
>perasan lol<
meh aq tnjuk pic mata aq...


camne??? 
cantik tak...??
hehehe..
kawan2 selalu gelakkan aq..
sebab mata aq ni besar sangat..
padahal aq xmarah pun..
tapi lau aq tgk orang orang tentu takut..
dan igt aq nak marah..
padahal aq ok je...
mata oh..mata...
nape lah kau cantik ngat..hehehehe...


" Sweet ! Apabila Aisya Ieyka Menaip Entry =)) "

sakit hati ngan orang suka jaga tepi kain orang!!!!!!!!!!!!!!!

betul2 panas hati lah....
yang ko bzbody sal aq nape??
lantak aq ar nak bt pe pn..
korang tahu tak..
aq ni xpernah nak ambik tahu hal orang...
tapi manusia luar biasa ni..
suka sangat sibuk hal aq..
i hate u so22222 muucchh...
benci aq kat manusia luar biasa ni..
kang aq sumpah jadi sesumpah baru tahu..
baru dia tahu langit tu tinggi ke rendah....
huhhhh.....xguna cte sal manusia luar biasa tu....!!!!!
" Sweet ! Apabila Aisya Ieyka Menaip Entry =)) "

pelik bin ajaib...!!!!

napelah selama ni aq xsedar yang aq 
kena buatan orang...
ase cam xcaye kan...
semalam gara-gara takut..
aq langsung tak tidur..
aq bohong bf aq..
aq pura2 tidur..
aq tak nak ssah kan dia..
kul 7 pagi baru aq dapat tidur..
tu pun sebab lampu bilik aq tak tutup..
lau korang yang kena..korang pun..takut jugak kan..
jangan bohong....
aq tahu...
huhuhu....
aq takut sebenarnya..
tapi kata akak aq..
jangan takut...
berani kan diri..
takut hanya pada Allah je..
napelah ******* sanggup buat 
camni kat aq..
lau dia betul2 cintakan aq xyah 
lah main minyak pengasih...
nasib baik bf aq yang sekarang...
xamain benda camtu..
tak patut betul lah..
aq xase nak marah dia..
xthu nape..
tapi sikit pun aq xleh nak marah dia..
aq cuma terkejut je..
aq ase kesian padanya..
padahal dia dah buat sesuatu ..
yang patut aq tak maafkan..
lau korang dop tempat aq korang nak buat camne ye??
tolong lah bantu aq...
lau sape2 tahu tentang ilmu pengasih ni..
gthu aq k...
lau betul cinta kan seseorang..
xperlukan bantuan benda halus..
tuk mendapatkan cinta nye..
juz gne ayat kita sendri..
baru lah pmpuan cair..
ni tidak..
guna benda syirik yang tak masuk dik akal tu..
jangan terlalu bergantung pada benda tu..
nanti termakan diri...
INGAT!!!!!!!!!!!!!!!!


" Sweet ! Apabila Aisya Ieyka Menaip Entry =)) "

inaii?????

aq pakai inai..cantik tau.huhuhu.
korang nak tengok ke??
blh je.

sebelum dan selepas...camne???
cantik tak???


" Sweet ! Apabila Aisya Ieyka Menaip Entry =)) "

RayA...RaYA...berSaMA fAmILy...!!!!!

raya tahun ni kurang best lerr...
tapi pape pun..pic tetap ambik k..
















huhuhuhu...terbaik wokkkk....huhuhu...memang ni lah pic 
yang paling cun yang pernah aq ade lah...
maklum lah aq ni kureng cun..huhuhu..-----!!!!!@


" Sweet ! Apabila Aisya Ieyka Menaip Entry =)) "

Small Cute Purple Pointer