♥♥....KISAH SI JEJAKA DAN SI GADIS PART 3.....♥♥

berbalik pada cte si jejaka n si gadis ni meh lah kita sme2 membaca cte ni..huuhuhu.
setelah mereka putus, masing2 menentukan kehidupan masing2...si jejaka sudah ade makwe baru...si gadis lak masih single...xlame kemudiannye si gadis lak ade pakwe baru..untuk memudahkan cte..aku panggil pakwe satu dan pakwe dua lh..yang dulu tu pakwe satu..yang baru ni pakwe dua...mereka memang pasangan yang lovng gler lah..sme gak ngn si jejaka..padahal lam hti masing2 hanya mereka dan Tuhan je yang tahu....

siang malam si gadis menangis sebab rindu kan si jejaka..si jejaka pn ape kurangnye..sbb dua2 mempunyai sikap ego jadi semua tu mereka tolak tepi...kadang2 aku ase nak nangis gak ble igt kisah diorg ni..ble aku igt blik aku ase kelakar lak..pasangan kekasih yang unit...kejap baik kejap gaduh..diorang ni brutal sangat...semua mudah bagi mereka..putus pun perkara biasa walaupun dalam hati menangis hukhukhukhuk..sob3... selepas 4 bulan si jejaka dan si gadis tak berhubung...si gadis berfikir sejenak...."tak salahkan lau aku antr msg..aku test je..bukan betul2 pun..mesti die dah tak guna no ni....aku try lh dulu.." fikir si gadis.... si gadis terus send msg itu... msg nye berbunyi begini 'salam ... how are you? Of course you are happy with your girlfriend right ...?? pardon if I bother you .. I just want to say hello ... I hope you always happy with him'....


tak sampai 1 minit pun...telefon si gadis bergetar..tu tandanye ade msg.... 'mf sya tak faham ape yang awk tnye..maklumlh sya ni bodoh skit..lau org cakap omputih sya xbrpe nk faham'  hahahahaha....si gadis ketawa...die begitu terhibur ngan telatah si jejaka itu..
ape lah bodoh bebenor laki ni..hahaha,,fikir si gadis..selepas pesanan ringkas itu hubungan mereka menjadi baik seperti dulu..tiada lagi pergaduhan yang ada hanya lah gelak ketawa..tapi jangan di sangka air yang tenang tiada buaya....tunggu sambungan nya k..huhuhu ^_^


" Sweet ! Apabila Aisya Ieyka Menaip Entry =)) "

♥♥....KISAH SI JEJAKA DAN SI GADIS PART 2.....♥♥

tersebut lah kisah yang mengisahkan suka duka kehidupan..hehehehe...lawak2..orang bersastera aku pun nak bersastera jugak....masalahnye aku ni xpandai pun bersastera ni...aku nak sambung kembali kisah si jejaka dan si gadis ni..korang tentu tertanya2 cmne kisah diorang sekarang kan?? almaklum lah ending part 1 tu ok kan...xde sad2 sangat..huhuhuhu.....part 2 ni memang takat leleh lah..sedih gler..bukan takat airmata yang kuat ngn air2 hidung sekali kuar..huhuhu...'bercanda saja' hehehe...part 1 aku cte biasa2 je..x terperinci pn..skrg nk cte semuanye...supaya korang leh faham cte aku ni..huuhuhu..

kisah ni bermula apabila si gadis membuat keputusan untuk pindah sekolah...banyak sangat dugaan yang harus si gadis tempuhi semasa bersekolah di sekolah lama...nama sekolah  tu xleh gthu...rahsia k....nti jdi kes mahkamah lak..huhuhu...xpasai2 kena serang free dek cikgu kat situ..terlalu banyak kenangan yang si gadis tidak dapatkan lupakan di sekolah lame tu..kenangan bersama ex pakwenye yang memang mantap ler bab cintan cintun ni tidak dapat die lupakan..mana tidak nye..barang2 seperti meja dan kerusi habis di rosak kan oleh ex pakwe si gadis...nak thu cmne die rosakkan nye??
sabarlah nak cte ar ni..huhuhuhu....

kisahnye camni..pada pagi yang hening..krenye diorang dating ar..si pakwe ni menunggu si gadis datang ke sekolah..si gadis pulak tahu si pakwe ni mennggu die jadi si gadis ni sengaja datang lewat ke sekolah..si pakwe pn ape lagi..mengamuk lah...habis meja di ukir nama si gadis..siap ade love lagi..mantap tu...hahahaha...konon nye lah...pas2 tiap kali si pakwe ni melintas depan kelas si gadis tentu si pakwe ni akan menulis 'i love u ' kat cermin..romantik gler...hahaha...sebenarnye nak gthu kat sni..kelas si gadis tu kotor..yela cmne tak kotor...cermin pn siap boleh menulis lagi..memang kotor tahap gaban lah 2..hahaha...

alamak...pehal terlajak cte sal pakwe dan si gadis ni..aku nak cte sal lain tadi...huuhuhu....ni lah penyakit yang sukar di ubati..'penyakit over'..hahaha...berbalik pada cte tadi....si gadis pn berpindah ke sekolah baru..sekolah baru,suasana baru,guru baru, dan kawan2 baru...mula2 si gadis boring gak..pe tak nye..budak2 kat sekolah ni gler2 smua nye...xberdisiplin lngsung..baju ketat kain ketat...entah pape lah..si gadis terpinga2 gak..xthu nak buat pe...dah lah sekolah besar camni..lau kutu masuk pun leh sesat ni...hahahaha...bukan je kutu yang sesat si gadis ni pn leh sesat gak...ase cam orang asing je..xde sape2 pn nak tegur si gadis.. "mak ai....lau aku tahu sekolah kat sini xbest baik aku xpindah sekolah..aku nak kawan ngan spe ni.." si gadis bermonolog lam hati..reaksi yang terukir di wajah si gadis menunjukkan yang die xpuas hati sekolah di stu..

lama kelamaan ase best lak sek di sni..kata hati si gadis...semakin lma semakin rmai kawan2 yang ingin mendekati si gadis..atas satu sebab je..bab nye perangai si gadis ni gler2..suka sangat buat lawak..lau xbuat lawak xsah..riuh satu bangunan...tapi kadang2 lau datang angin serius ssah gak..tegur sejuta kali pun belum tentu nak jwb..die buat bodoh je..uhuuhu..ble di fikir2 kan balik npe xde kisah si jejaka erk..?? huhuhuhu.... la lpe nk cte lah....ehem2....hehehehe..(cover2..malu)..
lepas diorang couple si gadis mintak putus sekali lgi...alasannye nak belajar..entah betul entah tidak..si jejaka mengizinkan dan meredhai pemergiaan si gadis dari sisi nye..bagi si jejaka jika ade jodoh xkan lari gunung di kejar..cmne gunung nak lari lau xde kaki kan..hahahha...perhubungan mereka ptus di situ.....mereka membuat haluan masing2...

sorry ar kawan2 cte sampai takat ni dlu..aku pun penat gak tau..nak g makan lu..hahahaha...nti aku sambung lagi..tnggu part 3 k..uhuhuhuhu..^_^




" Sweet ! Apabila Aisya Ieyka Menaip Entry =)) "

♥♥♥.....cinta yang terlalu sukar di tafsirkan...♥♥♥


cinta memerlukan kesetiaan yang amat teguh....


“Jika kamu mencintai seseorang, bebaskanlah dia. Jika dia kembali kepadamu,maka dia adalah milikmu. Jika tidak, maka dia tidak akan pernah jadi milikmu”. Bahkan dalam hubungan percintaan, seseorang perlukan ruang untuk dirinya sendiri. Jika kita mahu belajar untuk mencintai, pertama kita harus belajar untuk memaafkan dan melupakan masa lalu yang buruk serta kedukaan hati kita. Mencintai bererti melepaskan rasa takut, curiga, dan ego. “Hari ini aku melepaskan semua rasa takutku, masa lalu tidak akan dapat mempengaruhiku- hari ini adalah lembaran baru bagi hidupku”


mencintaimu adalah anugerah terindah dalam hidup ku...




Ya Allah ya tuhanku, jadikanlah keputusan yang telahku ambil sebagai sebaik-baik keputusan untuk diriku, elakkanlah aku daripada melakukan sebarang keputusan yang bakal mengecewakan aku. Aku tidak akan berputus asa dari mengharapkan rahmat-Mu Ya Allah


cinta yang suci membawa kebahagiaan dalam hidup..




Ya Allah ya tuhanku..sekiranya dia bkn jodohku dan bkn tercipta buatku,lindungilh daku dari kkecewaan Ya Allah..aku mohon pd mu Ya Allah....tenangkn la dri ku dari yg blh memudaratkan diri ku Ya Allah...


Ya Allah, sesungguhnya die bukan jodohku, jauhi la pikiran ku trhadapnya, lupakan aku pda die, kuatkanlah semgtku,aku redho ngn ujian yg KAU berikan. temukanlah aku ngn insan yang mnyanyangi MU....




cinta abadi..

cinta sejati...

cinta yang suci.....






TENTANG PERASAAN....
berbicara untuk sekelumit rasa
agar hati yang mendengar bisa tersentuh
namun janji serapuh dahan mati
hati yang berharap tersipuh lesu

mendengar hanya pada yang indah
agar duka seumpama mimpi
namun seminit yang datang
termenung menunduk kesal

berdiam demi sekeping hati
bimbang lidah bisa menikam sukma
soal bertalu jawapannya tiada
hati hati ada hati menanggung beban

biarlah pahit untuk diluah
biarlah sumbang untuk berlagu
jujurlah perdapanmu
kerna kita cuma manusia
sempurna hanya kebatilan

" Sweet ! Apabila Aisya Ieyka Menaip Entry =)) "

♥♥...MY BABY...♥♥

anak2 yang akan menjadi penyeri dalam kehidupan suami isteri...selain itu, menjadi penyeri dalam sesebuah keluarga...anak ialah anugerah Allah yang tiada nilai nye..didik lah anak2 dengan ajaran yang betul untuk memudahkan kita pada masa hadapan..

suci bersih tanpa dosa...

rupa paras yang baik kerana keturunan yang baik..

kegembiraan yang tidak dapat di bayangi..

keseronokan mendapat cahaya mata...

nur ain(cahaya mata)..

kebaikan anak2 membawa kebahagiaan.
 kesetiaan menunggu keajaiban..
                                               

kesedihan berlalu pergi...

kemurungan tiada lagi...

..sekarang yang tinggal hanya sebuah kegembiraan yang tidak dapat di gambarkan oleh sesiapa pun...terima kasih Ya Allah memberi anugerah yang sangat bernilai ini...

" Sweet ! Apabila Aisya Ieyka Menaip Entry =)) "

♥♥....kisah dari seseorang yang memahami cinta....♥♥

Suatu ketika, seorang pemuda yang tampan berdiri di tengah-tengah kota dan mendakwa bahawa dia memiliki sekeping hati yang paling cantik. Lalu diangkat hatinya setinggi yang boleh agar kilauan dari hati yang indah itu dapat dilihat oleh orang lain di sekitarnya.

Tersebar bicara kekaguman orang ramai. Sememangnya hati pemuda itu, tiada cacat celanya. Tidak carik walau sedikitpun. Permukaannya licin sempurna. Warnanya juga segar dan menyerlah pesona seorang anak muda.

Pemuda tampan itu mulai merasa bangga dengan pujian yang diterima. Sorakannya semakin kuat mewar-warkan betapa indah sekeping hati yang dimilikinya.

Tiba-tiba, di tengah-tengah keriuhan itu, muncul seorang tua. Langkahnya perlahan menuju ke arah pemuda tampan. Lagaknya, seolah dia mahu membicarakan sesuatu.

“Wahai anak muda, mengapa kulihat hatimu hampir tidak seindah hatiku?” Orang tua tersebut bertanya dalam nada suara yang agak lemah tetapi penuh keyakinan. Orang ramai dan si pemuda mulai berkeliling mengerumuni orang tua.

Mereka mendengar degup yang kuat tercetus dari hatinya, tetapi hati itu dipenuhi luka. Di satu sisi, kelihatan permukaannya bertampal-tampal. Ada potongan hati yang diambil dan potongan yang lain dimasukkan ke dalamnya, tetapi ia kelihatan tidak berpadanan. Pada satu sudut yang lain, terdapat pula beberapa tanda patah. Bahkan, di beberapa tempat, terdapat lubang yang dalam, di mana seluruh bahagian permukaannya telah hilang.

Melihat itu, orang ramai saling berpandangan.

TERTANYA-TANYA
"Bagaimana orang tua ini boleh mengatakan bahawa hatinya lebih indah?" fikir mereka.
Sementara itu, pemuda tampan tertawa.

"Tentu engkau bergurau, wahai orang tua," katanya.

"Kalau dibandingkan hatimu dengan hatiku, apa yang aku ada ini adalah sangat sempurna, sedangkan kepunyaanmu begitu berantakan dengan bekas-bekas luka dan air mata," lanjutnya lagi.

"Ya, memang benar" tukas si tua penuh kesabaran.

"Kepunyaanmu adalah sempurna, namun aku tidak sesekali akan menukarnya dengan hatimu. Andai saja kau lihat wahai anak muda, setiap bekas luka di hatiku ini mewakili setiap seorang yang telah aku berikan cintaku buat mereka. Aku merobek sepotong hatiku dan memberikannya kepada mereka, dan setiap kali itu juga mereka memberiku sepotong dari hati mereka untuk mengisi tempat kosong di hatiku ini, tetapi kerana potongan-potongan itu tidak tepat, lalu menyebabkan ketidaksempurnaannya, bahkan ia kelihatan kasar dan tidak rata.

Namun, aku tetap menghargainya, kerana pemberian mereka mengingatkanku pada cinta yang terbina bersama antara kami. " Panjang lebar bicara orang tua. Si pemuda tampan terpaku mendengar patah katanya.

"Kadang-kadang aku telah memberikan potongan hatiku, tetapi orang yang kuberikan potongan hatiku itu, tidak memberikan kembali sepotong hatinya kepadaku. Inilah yang mengakibatkan wujudnya lubang-lubang ini. Kau tahu wahai anak muda, sesungguhnya memberikan cinta adalah bermakna memberikan peluang dan kesempatan. Walaupun bekas robekan itu menyakitkan, ia akan tetap terbuka lantas mengingatkanku tentang cinta yang masih aku miliki untuk mereka. Dan aku berharap suatu ketika nanti mereka akan kembali dan mengisi lompong-lompong kosong yang sekian lama kutunggu-tunggu agar ia diisi.

Nah, sekarang fahamkah engkau tentang kecantikan sejati? " Si tua mengakhiri kata-katanya.

Pemuda tampan itu terus terdiam. Dia menundukkan kepala dengan air mata mengalir di pipinya. Dia menghampiri orang tua, mengambil hatinya yang sempurna, muda dan cantik itu dan merobek keluar satu potongan darinya. Dia menawarkan potongan tersebut kepada orang tua dengan tangan gementar.

Si tua itu menerima pemberian tersebut lalu meletakkannya pada hatinya dan kemudian mengambil pula sepotong dari bekas luka lama di hatinya dan menempatkannya untuk menutup luka di hati pemuda itu.

Sungguhpun ia sesuai, tetapi ia tidak sempurna, kerana ada beberapa tanda patahan.
Orang muda itu menatap hatinya yang tidak lagi sempurna tetapi kini lebih indah dari sebelumnya, lantaran cinta dari hati orang tua itu kini mengalir kepada hatinya. Mereka bergandingan dan berjalan bersama meninggalkan orang ramai terus terpaku dengan  peristiwa menginsafkan itu.....



♥♥...percintaan yang membawa kepada kekecewaan....



" Sweet ! Apabila Aisya Ieyka Menaip Entry =)) "

PELBAGAI CERITERA CINTA.....♥ ♥ ♥

kebahagiaan seseorang bergantung pada kuasa Allah dan kesucian hati masing2...lau niat pn sudah salah cmne nk dapatkan kebahagiaan...hati adalah tempat yang begitu sensitif.hati harus di jaga untuk memastikan ia bersih dari perkara2 yang tidak baik....




Disaat kau hadir di hidupku.mengubah semua rasa yg dulu membuatku terluka. Skrg kau mnjdi yg paling mengerti ku.Temani hidupku selalu.membuat sebuah cerita yg takkan prnh ada habisnya.kau membuatku merasa seakan sgt berarti.Aku bahagia telah mengenalmu.Namun keegoisanku lah yg membuatmu kecewa & terluka.Tapi semua itu Aku lakukan.Sebab Aku tak ingin kau pergi dariku.dan Aku tak ingin kehilanganmu.


sayang...
saat kau prgi,aku menangis..aku rindukn saat2 kte brsme,
sthn suda aku menanti kau kmbli disisi wlupn aku tau kau xkn pnh kmbli..
kau mtk aku melupaknmu&cri pngnti yg lain krna keluargamu suda ade pilihn lain..
brt utk aku trima knyataan itu,tiap ari aku menangis ble mengenangknmu..
aku bhagia brsmamu..
aku sering dikecewakn brsme insan lain,stiap kali aku dilukai&dikecewakn,
aku tringt akn drmu..
knp sukar utk aku mndptkn kebahagiaan????????
aku cme utk dikecewakn..
aku cme 1persinggahan..



☆_♡·.·´¯`·.→Telah ku pilih jalan ini→Meski kini ku sendiri→Renungi erti sepi tak lagi ada satu kata→Satu jiwa dalam cinta yang ada hanya hampa→Semakin terasa
Semakin berbeda→Sungguh sangat menyeksa→Kata hati Ku simpan dalam diam
Tak perlu ucap lagi moga Kau kan mengerti suatu hari nanti←☆♠¨¯`◕‿◕

" Sweet ! Apabila Aisya Ieyka Menaip Entry =)) "

♥♥...KISAH SI JEJAKA DAN SI GADIS PART 1....♥♥

cinta kadang2 perlukan pengorbanan dan kesetiaan...ade satu kisah ni...permulaan cerita mereka apabila si jejaka ni tersalah antar mesej...konon2 jela..padahal dah berpakat nk kenakn si gadis ni...si jejaka 2 xhnti2 gnggu si gadis ni..pada suatu hari..si jejaka col si gadis ni..si gadis angkat dan bertanya.."awk ni spe?? npe col sya n ganggu sya ni?? awk kenal sya ke?? gtu lh pertanyaan gadis tadi..agk gabra jga..almaklum lh ckp ngn laki..xknl lak 2..huhuuhu....si jejaka pn ape lagi..trus loyar buruk ar..ktanye "mne sya thu..no fon awk ni ade lam fon sya..sya col jela.." kelentong si jejaka ni..


si gadis pn naik hantu lh...bls nye lagi "agknye awk bela bnda kot..smpai ade no fon sya lam fon awk.." ngan selamba si gadis memblsnye...agk terkjt jga si jejaka 2..ape x nye si gadis 2 sme loyar bruk cm die jgk.. ade can nk ngorat ni..si jejaka bermonolog..huhuuhu


cte ni x berakhir cm2 je...si jejaka pn mla lah nk msuk jarum..lbh mudah lgi kre nk ngorat ar...mle2 kata nk berkawan..si gadis berfikir jga samaada nk trma atau tdk...bla d fkirkan blik xslh lau tme...


mereka mla berkwan..semakin hari semakin baik..si gadis ni sudah ade tman istimewa atau ngan kata lain krenye pakwe ar..tapi hbungan si gadis ngn pakwenye kurang baik krna sikap pakwenye y kaki pmpuan 2...si gadis lbh byk luangkn mse bersma si jejaka...pada suatu hari....si gadis menangis kerana d tinggalkn pakwenye..si jejaka setia memujuk si gadis...lama kelamaan hbungan mereka semakin rapat..si jejaka berasa ade kelainan ble die mesej ngan si gadis..hatinye berdegup kencang bak lagu ahmad dani sedang ingin bercinta 2...hahaha


si jejaka meluahkan isi hatinye kpada si gadis..si jejaka berharap si gadis akan menerima nye..alangkah eppy nye si jejaka apabila si gadis menerima cintanye..si jejaka tidak tahu tujuan si gadis menerima cintanye..si gadis berbuat demikian hanya untuk melupakan pakwenye yang dulu..si gadis menerima si jejaka kerana trpksa..si gadis trhutang budi pda si jejaka..si jejaka terlalu eppy...hbs smua nme2 romantik y ade kat dunia ni si jejaka pnggl kat si gadis...ade bby,darling,syg,anje,honey dan mcm2 lagi lh..si gadis xpernh pnggl cm2 kat si jejaka..si jejaka xambik ksh pn..bginye asl si gadis eppy dh ckup..


setelah 1 bulan couple...pakwe si gadis datang untuk kembali pada si gdis..si gadis ape lagi..eppy gler ar..si gdis snggup tngglkn si jejaka hnya untuk kmbali semula pada pakwenye..sebelum si gadis n si jejaka couple mereke pernh membt perjnjian iaitu mereka blh memutuskn hubungan mereka sekiranye si gadis ingin kmbali pada pakwenye..disebabkan perjnjian itu si jejaka trpaksa akur ngan keputusan si gadis..si jejaka menerima hal ini ngan hti yang brt..si jejaka tidak pernh menganggap si gadis jahat..baginya semua ini telah di tntukn oleh Yang Maha Esa..si jejaka setia menunggu si gdis pulang kepangkuannye semula..si jejaka tidak pernah jemu mnnnggu..bginya...'di situ ade kemahuan dan di situ ada jalan'...asalkn jangan berputus asa tntu akan ade keajaiban berlaku...


di pendekkan cerita...betul lh kata perpatah itu..si gadis mengemis semula kasih sayang drpd si jejaka..si gadis di tnggalkan sekali lgi oleh pakwenye itu..kali ini si gadis sudah nekad tidak akan menerima pakwenye lagi walaupun pakwenye memujuk dan merayu..si gadis mula memikat si jejaka...baginye keputusannye yang dlu adalah satu kesilapan..dan si gadis berharap dia dapat menebus kembali perbuatannye itu....si gadis berjanji akan setia ngan si jejaka itu...kerana kebaikkan si jejaka hati si gadis telah tertawan..si gadis amat mencintai si jejaka itu...siang malam mereka berborak di telefon...mereka berjanji suatu hari nti jika hbungan mereka di izinkan Tuhan mereka ingin berjmpa dan meneruskn hbungan itu hingga ke jnjang pelamin..mereka berharap hubngan ini akan smpai ke akhir hayat mereka..biar mati je yang dapat memisahkan mereka..harap2 impian mereka dapat di laksanakan...amin.......




              kisah ini adalah kisah benar...!!!!!  


                              SARANGHAE


si jejaka dan si gadis bertemu kebahagiaan...

mereka berjanji akan setia bersama......





  








" Sweet ! Apabila Aisya Ieyka Menaip Entry =)) "

Small Cute Purple Pointer