catatan ku part 2





aq ade seorang kawan yang sangat aq sayang...
namanya zulfikar bin bambang herwanto..
nape dia plik sikit kan?
 coz ayah kandungnnya orang indonesia....
first time aq kenal dia..dia senyap sangat..tak cakap ngan orang pn..
tapi lama kelamaan ok lah..
aq selalu tegur dia..tapi dia xpernah jawab..
aq ingat dia sombong lah...
aq cbe cakap ngan wahida..
kawan rapatku ketika di sekolah lama...
kata wahida dulu fikar ni pernah kne tuduh mencuri duit cikgu rm1000..
sebab tuh dia xnak kawan ngan orang...
tapi aq percya..dia takkan buat camtu..
bila aq tengok muka dia aq dah tahu yang dia bukan orang yang camtu..
nak tahu tak sapa yang ambik duit tuh.?
iqbal yang ambik...
aq cbe tegur fikar lagi..aq xpernah putus asa..
coz aq nak sangat kawan ngan dia..
aq sayang dia...
tak lama pastu..
dia cakap ngan aq..
mula di situ lah kami mula rapat..
aq selalu bersama dia..
time form 1 kami sekelas..
aq yang potong kuku dia..
harapkan dia..
takkan buat punya....
time tuh best sangat coz.. tapi selalu grau2..
iqbal selalu buli dia..
aq pernah suh dia lawan iqbal..
tapi dia xnak..
tuh salah satu sikap fikar yang aq suka...
dia memang kawan terbaik aq...
time form 2 kami tak sekelas..
dia turun kelas..coz dia xusaha time pekse akhir tahun form 1..
dia kelas 2B aq lak kelas 2A..
walaupun camtu aq selalu tegur dia..
tapi dia xjawab pun..
bler aq cuba tuk tegur dia..
dia pergi camtu je..
pejam celik..pejam celik...
aq dapat tahu yang dia dah ade gf..
dia xpernah gthu aq...
dia xpernah bagi pun no fon dia kat aq..
walaupun kami kawan rapat..
aq cuba tuk tanya dia..
aq cuba dekati dia..tapi gagal..
aq dah tekad xnak ganggu dial agi..time form 2 jgak lah fikar xcdent..
cita2 fikar nak jadi polis..tpi bler dah camtu..cita2 tuh terkubur camtu jela..
time form 3 kami sekelas..
kami selalu bersama..
dia selalu dengar aq menyanyi...
aq tak malu lau nyanyi depan dia..coz aq dah anggap dia cam adk beradik..
aq pernah jgak jatuh hati pada nye..tapi sebab kami kawan
kami terpaksa lupakan je...
prinsip ktorng "KAWAN BAIK XBLH COUPLE JUST BFF DAH CUKUP"
tuh lah prinsip kami..
aq di kejutkan ngan berita yang fikar nak pindah sek..
dia nk g kl..
nak tinggaL ngan ibu nya..
aq sedih sangat..
kami gadug..
coz dia xgthu aq pape pun..
aq tahu pun dari kawan2 je..
bler aq membebel..
dia senyap je n dengar..patu dia tanye lah "DAH SIAP KE? LAU DAH SIAP ORE G DULU"
camtu lh..makin lah aq sakit hati..
tapi satu yang aq xdapat lupakan sebelum dia naik bas g kl..
die tnggal jam tangan dia kat aq..
smpai sekarang aq simpan.. aq hanya sempat bgi keychain nma ku kat dia..
aq xsempat nak beli hadiah..
setahun kemudian die balik dan bawa hadiah tuk ku..bear..
cute sangat..
kami janji nak jadi kawan selamanya..
dia ensem sekarang nie..
kami janji kawan akan tetap jadi kawan selamanya...
camtu lah kisah aq ngan bff aq...
tnggu part 3 plak k..
kisah aq ngan orang lain lak... 
smile always :)



" Sweet ! Apabila Aisya Ieyka Menaip Entry =)) "

Tiada ulasan:

Small Cute Purple Pointer